tisdag 4 september 2012

[ANNA] Barga

18:02 Barga

Jag sitter och bloggar med utsikten på bilden ovan. Det är vårt rums balkong. Man slår upp dubbeldörrarna och slutar andas. Sen blundar man och öppnar ögonen igen. Det finns kvar, på riktigt. Vackert så man får fågelhjärta (som darrar snabbt i bröstkorgen). Linus far lämnade av oss här vid 15-tiden, efter en bilfärd på hisnande serpentinvägar. Vi har gått en promenad i dom smala stadsgränderna och då och då hoppat åt sidan för bilar (där man inte trodde det var möjligt). Vi har passerat små herrfrisörsalonger med gubbar som ser ut som Junior Soprano. En sitter i en frisörstol och fem sitter brevid, ingen gör något, dom diskuterar livet över kaffe&cigaretter. Så är det överallt. I butikerna finns lite, lite till salu. Det är mest för syns. Italienarna fikar hellre. Jag förstår dom. Vi har ätit glass (man har inte ätit glass förrän man ätit glass i Italien, jag förstår det nu). Varför vi inte äter glass hela tiden förstår jag inte, två kulor i en strut kostade 11:- svenska kronor. Blåbär och chokladfondant valde vi, den sistnämnda var gudomlig om man är en chokladjunkie som jag. Det är så romantiskt här att man smäller av och får dåndimpen samtidigt. Nu ska vi gå och äta. Sen ska jag springa tillbaka till hotellet slänga mig på sängen och slänga upp balkongdörrarna igen.






2 kommentarer:

Anette sa...

Så underbart!

Maria sa...

Vilket paradis ni verkar ha hittat! Är bra sugen på att åka dit jag med, tar gärna reseinfo senare:)