torsdag 13 september 2012

[ANNA] torsda

Hämtade ut en genomförkyld sparv från snorklubben strax innan 15. Ibland är det kul att säga vad var det jag sa (rätt ofta till och med). Hade ju dock önskat att jag hade mindre rätt i mitt uttalande, 1 dag tillbaka på förskolan sen sjuk igen. Skorpan ville leka lite till när jag kom idag, så jag satte mig och pratade lite med en av hennes fröknar. Hon var trött med rätta. Terminstarten innebar 12 nyinskolningar i åldern 1-1,5 år. Hon pratade av sig en stund. Nä jag kände faktiskt inte att hon klagade, det är okej att tycka att det är för mycket. Hon är gammal och har varit med i leken länge och var ju också fullt medveten om att det reder ut sig om ett tag, bara att rida ut stormen. Vart annat, vart tredje år blev det tydligen en större anstormning än vanligt upplevde hon. Det är ju inte direkt så att dom fått en extraresurs till så många nya småttingar (vilket man banne mej kan tycka). Skulle det vara lönefredag 7 dagar i veckan på mitt jobb skulle jag med bli matt i pälsen.

När Skorpan och kom hem, tog vi en kopp kaffe (läs juice till barnet). Sen tog vi en nypa luft, snabbt ärende på stan. Åh snubblade över en butiks härliga nypåfyllning, sååå mycket fint!! Dock i storleken 62-86 typans, Skorpan har faktiskt några plagg i 86 fortfarande, men det är ju inget som går att köpa liksom. Fan va tråkiga barnkläderna från storlek 92- är över lag. På väg hem från stan ringde fru Eriksson vi smidde planer till lördag, det ryktas om fint väder och dom är skogsmullar precis som oss:)

Nu åker re fram hörni! Plockat fram tweed, höga midjor, ylle och mohair under kvällen. Klart jag gärna hade sugit lite på sommarvärmen till men hösten är ju ofrånkomlig. Oktober är riktigt mysig ju.

Inga kommentarer: