söndag 9 september 2012

[ANNA] status

Vad händer då?

Jo jag har;

* med tungt hjärta stuvat undan lite sommarklänningar och med glatt hjärta packat upp en finfin sjal med rävar (älskar rävar/rävmönster) som kom med posten när vi var i Italien, klämmit lite på polotröjor, ylleklänningar och tweedkjolar i min garderob.

* ätit mitt livs första kebabtallrik (här sparar man sig tills man är 32 år liksom;) Till saken hör ju mest att jag varit vegetarian från att jag var 16 år tills tidigare i år (ja eller när jag var 24år började jag äta fisk och senare kyckling) och sen då "rött" kött. Nu äter vi ju inte kött mer än 1 max 2 gånger i veckan här hemma och allt är la inte skitgott MEN oh my god riktig köttfärssås, köttbullar, pannbiff, korv, hamburgare alla såna saker när man tidigare ätit (ursäkta mig) Nutana, Quorn och Hälsanskök-skräpet som är så trist i färger, smak och konsistens. Det dög kanske då, men no more of that!

* försökt att djupandas, jävla H&M:s hemsida ligger nere och jag hade lagt 3 plagg i varukorgen, klickade på kassa och då ligger deras sida nere, så står det att den ska funka igen 20:30, testar då så står det 21:30 istället. H&M läser ni detta får ni ett sketet försök till sen skiter jag i er.

* Nu ska jag sortera det sista från resväskan framför X-Factor, föra över cash till min syster som shoppat taxfree åt oss på planet till Mallis (nackdelen med RyanAir),

3 kommentarer:

Frida sa...

Haha, kött va! Jag tycker att det är så kul att vi är mattvillingar, när jag lärde känna dig åt vi båda fisk, skaldjur och fågel och nu äter vi kött, ibland :D

Anna sa...

Frida!
Åh en mattvilling:) vi måååste trycka tröjor:)
kram!

banditgrrrl sa...

Jag har införskaffat höstens kängor och väntar en aning med att använda dem bara för att njuta av att pilla lite på dem här hemma och fundera på vad de passar i hop med! :)