fredag 7 september 2012

[ANNA] freda i Toscana

Skorpan och farmor plockar tomater till lunchen, farfar har tagit en promenad, Linus har cyklat till affären för att köpa vatten. Nu vet jag vad min mening med livet är. Jag måste köpa ett litet stenhus på den toscanska landsbygden. Det är så magiskt vackert här att man dör en smula inombords för varje dag som går här. Det är balsam för själen att bara få vakna till en ny dag här. Det finns inte uns vardagsstress kvar i familjen, vi har gått ner i något slags meditationsläge. Finns inga måsten förutom mat typ. Åh vad jag kommer att sakna luncherna på terassen här, ett glas vitt vin och en simpel gnocchi i tomatssås med grönsaker från gården till smakar som en lyxmiddag. Men idag har vi nåt det oundvikliga, börja packa för hemfärden imorgon. Självklart skulle vi vilja ringa våra jobb och säga upp oss, sälja allt vi äger och stanna här för alltid. Det har känts som en smart idé minst två gånger om dagen, sen blir man ju så förbannat förnuftig och inser att det inte går...eller...Dom som bor här är vansinnigt lyckligt lottade!

 här står jag i solskenet och diskar och till och med det är helt underbart!

 finns det svenskt kaffe på hotellet?? okej erkänner, kan inte leva utan vanligt bryggkaffe med mjölk. Denna smidiga resekaffebryggare för en billig peng fick följa med hit. När vi åker hem får farfar den att ha i sin husvagn när han jobbar. Kaffebryggaren har gått varm under veckan, det är mer än vad man kan säga om kökets stora eldstad;)


 
 en glass vi lokala pizzerian/livset il Grotto, på vägen 10cm bakom Linus rygg susar bilarna förbi skitfort och man vill helst bära runt sin 2åring;)


3 kommentarer:

Lovisa sa...

Åh jag blev harmonisk av att bara läsa ditt inlägg, så kan tänka mig hur det är att vara på plats! Lovely! Signa upp oss på ett hus i Toscana också!

Tack för fina kommentarer på bloggen också, de värmer!

Kram

Ingegärd sa...

Så fint ni har det, Anna! Påminner mig om "vårt" paradis, Casa Scaparone, nära Alba, Piemonte! Kram från Ingegärd

anna sa...

Lovisa! Hihi vi köper en by:)! Så himla fint att ni är hemma och mår fint! Kram!

Ingegärd!
Tack:) du måste berätta mer om ert paradis när vi ses!!
Kram!