onsdag 26 september 2012

[ANNA] onsda

Skorpis och jag är lediga, sparven väckte mig 06:45. Vi åt frukost på sängen framför barntv, mysigt. När vi såsat runt en stund åkte vi till Maxi, Skorpan ville träffa Jenny*2 (kollegor) vi storhandlade och pep förbi Plantagen för att piffa köket&Skorpans rum på vägen hem. Hem, laga lunch och fylla skafferi&kyl med handlingen. Efter lunch pep Skorpan in på sitt rum, det är 1,5 timme sen (undantag hon kom ut en kortis, styrde mot toan, rotade fram pottan, kissade och torkade sig slängde pappret i pottan drog upp byxorna och gick tillbaka till rummet). Säkert inte 200%igt torkat men vem bryr sig om en kissdroppe eller två när hon vill klara sig själv. Självständig 2åring det dära. Hon leker och styr på sitt rum, lyssnar på Trazan och Banarne (som Linus och hon lånat på bibblan). Hon sjunger med och jag får bita mig i läppen här ute i köket när hon ropar Fingtajm (swingtajm) och sjunger coola bananer coola bananer och sen härmar syntekot haha.

 idag var det rätt skönt ut och en tunnstickad poncho räckte för min del..ser ut som en snäll cocker spaniel i håret

påväg till Maxi, kolla kolla vad är det? Vi kom in på Maxi, måsse kissa mamma! Därborta måsse jag kissa, pekade på kundtoaletterna (amen fy fan offentliga toaletter som brukas av typ 40000 läskiga människor varje timme typ, mamman fick bita ihop..blää ogillas. Visste inte att hon visste om dom toaletterna..hmm hon kanske varit där med Linus?

Nu ska jag svepa mitt kalla kaffe och gå och plocka ner tvätten..måste smygglutta på vad Skorpan gör...

Inga kommentarer: