måndag 24 september 2012

[ANNA] Morron världen!

Fan sicken välsingelse att vakna på en så här fin höstdag! När jag vaknat och sträckte mig efter mobilen möttes jag av ett mms från Linus föreställandes en glatt vinkade Maggan vid farmor&farfars frukostbord. Sen kollade jag som vanligt Aftonbladet för att se vad som hänt när jag sov. Emmygala serni, två tankar om det: 1.) det var tydligen över 35 grader ute så folk svimmade, kan vi inte dela, 20 grader var vore lysande! 2.) Homeland tog storslam, amen skräll då det ÄR helt briljant. Har ni missat det har ni noll koll på vad ni ska se, är hopplösa fall och kan lägga er under den stenen ni tillbringat det senaste två åren igen. Ett Homeland (eg typ alla) innehåller DEN mest spännande tv-seriescenen nånsin. Bara det. Mayim Bialik (Blossom ni vet) var nominerad för sin roll i The Big Bang Theory, hon är hysteriskt kul där. Jag har snubblat över Mayim i andra sammanhang på nätet den senaste tiden. Hon har nämligen skrivit en bok om attachment parenting och debatterat mycket om extended nursing, ingenting som jag är så stor anhängare av men jag är ju sjukt nyfiken och läser gärna om olika typer av föräldraskap och teorier.

vanedjur som man är ser ju frukosten likadan ut vareviga dag typ. Juice, Arlas (dögoda) släta jordgubbsyoghurt, starkt earl grey-te och en macka (idag vaknade jag svinhungrig och tokade till med en och en halv). Detta följs av en kopp simpelt bryggkaffe med mjölk. Kaffet ALLTID som en efterrätt till frukosten. Dricker man det svart till mackan förtjänar man all respekt. Det är jävligt viking.

Snart får jag ge den här lilla finingen en puss och krama henne till sötmos!

Nu glympsa dom mig precis, hemma om en halvtimme:)

Inga kommentarer: