tisdag 18 september 2012

[ANNA] tisd

Familjen steg upp 05:30 efter ännu en sömnlös natt (när Skorpan blir förkyld sätter det sig på luftvägarna och hon tokhostar hela nätterna, därför delar vi inte direkt uppfattningen äh det är ju bara en förkylning...). Vi åkte på led upp ur garaget och vid rödljuset på Drottninggatan körde vi upp jämsides och kastade pussar och vinkade innan jag vek av mot Västra vägen, Linus och Skorpan styrde mot Malmslättsvägen. Jag låste upp butiken, stressade mig igenom en jobbdag som slutade 16:00. Fastnade i rusningstrafiken, väl förberedd drack jag kaffe och läste bloggar/Aftonbladet när jag sniglade mig fram. Väl hemma möttes jag av skratt och stoj. Skorpan och snälla grann-Viktor busade i hennes rum, Linus hade börjat med middagens rödspätta (färsk köpt över disk, drake va gott!) och potatis i köket. Linus och Skorpan hade hittade Viktor i hissen till Lucullus, eller det var nog tvärt om och tog med honom hem. På Lucullus hämtade och skickade dom paket samt köpte spättan.



 I paketet dom hämtade låg detta. Ni minns väl bandet Linus plåtade tidigare i år. Nu är det skivsläppardags! Som omslagsfotograf blir man givetvis belönad med såväl cd som vinyl innan butikssläpp, muggar och bandets egna kaffebönor (!)

 vill ni ha ett eget ex har ni vinylen och cd:n hära bland annat, dom släpps den 21/9
imornbitti plockar vi fram kaffekvarnen maler lite bönor och gör oss en varsin mugg Switchbladekaffe, det lär ju sätta fart på vilken trött småbarnsförälder som helst misstänker jag..

Faktum är att Linus har två bröllopsfotograferingar på agendan nästa sommar, självklart blir jag mäkta stolt över min karl!

Inga kommentarer: