tisdag 31 januari 2012

[ANNA] the whereabouts of Skorpan

......

Dagen har bjudit på jobb för min del, dagis för Skorpan och hemmapappapyssel för Linus del. Jag började inte förrän 09:15 idag eftersom jag slutade sent igår, Skorpan har ju inskolning denna vecka också så hon skulle inte infinna sig förrän 09:00(rebeller som vi är tror jag dom gled in vid 09:10), Linus var ledig idag så det var han som skjutsade dit Skorpan. Denna slappa morron vaknade vi av väckarklockan strax innan 08, gick upp hämtade Skorpan sen låg vi allihopa i vår säng och ingen ville gå ut i kylan utanför täcket. Tillslut fick dom vuxna ta förnuftet till fånga, Linus fixade frukost och jag fiffade mig. Sen åkte vi upp på led ur garaget och vinkade hejdå till varandra genom bilrutorna i korsningen Djurgårdsg/Drottningg. På dagis sa personalen åt Linus att han kunde lämna och åka direkt och komma tillbaka vid 14-tiden, det var inga konstigheter med det för Skorpans del hon vinkade hejdå och gick iväg. En aningens perplex Linus visste inte riktigt vad han skulle gör med dagen först. Alltså en näve fritid är ju inget man får kastat i sin riktning dagligen direkt numera. Linus ringde mig på jobbet och meddelade han han skulle handla istället för mig och undrade var inköpslistan fanns. Ingen blev gladare än jag då det var tänkt att jag skulle veckohandlat när jag slutade idag. Det är ju inte så att det jämt är jag som handlar för att inte Linus kan eller att jag av nån konstig anledning skulle göra det bättre. Det är ju främst för att jag befinner mig i en mataffär rätt mycket av min tid och då känns det ju aningens befängt att jag åker hem och sen skickar iväg Linus att handla. Det var ren lycka att bara sätta sig i bilen och susa hem när jag slutat för dagen! Linus hade dammat på av bara farten hemma, han hade tvättstugan, dammsög, diskade och donade.

Skorpan hade haft en mycket bra dagisdag, personalen kallar henne för dagistjejen för att hon bara gled in i vardagen där sen var det inte mycket mer med det så att säga. Favvofröken Anette pratade med mig igår om Skorpans oerhörda förmåga att bara finna sig i nya situationer direkt, hur hon bara anpassar sig liksom. Klart man blir lite lipig när någon är väldigt imponerad av ens barn. Barnen gapar och skriker vid matbord och vid sovstund och det är som att Skorpan inte bryr sig vidare, ibland blänger hon lite eller tittar bekymrat på gaphalsarna. Det kan hon fått efter sin mor haha som direkt ogillar ett jävla hallå.

Kusin Vilma dök upp hemma hos oss på eftermiddagen till Skorpans stora glädje och det var fullt ös här hemma. Imorn tar vi nya tag! Nu närmast, Veckans Brott med Linus, mackor och te. Efter, veckans Dox så länge vi pallar.

Inga kommentarer: