onsdag 18 januari 2012

[ANNA] onsda

I förmiddags mötte jag och Skorpan upp Malin & Ingrid, tog en promenad om avslutade i lekparken. Himla trevligt att få en stunds vuxenprat och lek. Skorpan hittade en väldigt inbjudande lerpöl i ena hörnet i sandlådan, så hem från lekparken hade jag med mig ett riktigt träskmonster. Efter lunch spenderade jag en stund i duschen med att skölja lerkläder, Skorpan hade superkul och det är ju det viktigaste. Maria och Vilma dök också upp i lekparken. En fin förmiddag trots gråvädret.

Köksradion brukar alltid stå på med P3:s Morronpasset på mornarna, så också imorse. När Skorpan precis svalt sista yoghurten hörde hon dom första Britney Spears-tonerna och ropade färdig! dansa! Resten ser ni i filmen Linus lade upp i det tidigare inlägget. Roligast är när hon står framåtböjd med sin hårhjälm så man inte ser ansiktet utan bara en frisyr i randig pjamas som dansar haha. Idag var Lillemor "Hinsehäxan" Östlin gäst i Morronpasset förresten. Jag såg SVT-produktionen Hinsehäxan, en miniserie i två delar baserad på hennes liv/bok, som gick förra veckan. Kan varmt rekommendera den, finns säkert på SVT-Play. Vill ni hellre läsa finns Hinsehäxan som pocketbok också!

Snart kommer Linus hem från jobbet, underbart att han slutar kl 14 idag! Han har en "tung" intervallvecka med långa pass och en lång jobbhelg i ryggen och Skorpan och jag längtar efter honom.

Inga kommentarer: