lördag 14 januari 2012

[ANNA] lörda

Imorse gick jag och Skorpan upp med Linus strax innan halv åtta, för att hinna äta frukost tillsammans innan han for till jobbet. När Linus har sin 9-22 helg på jobbet tar man varje sekund att hinna var tillsammans för det känns lite som att han reser bort över helgen. Jag passade på att snabbt springa ner och lägga i tvätt i tvättmaskinerna nere i källaren för att bespara mig åtminstone en runda utan ett barn på höften. När Linus åkt så insåg jag att mitt hår inte var i presentabelt skick och det är ju inte helt smidigt att duscha med Skorpan som springer runt på egen hand i lägenheten så då har man ju två val, strunta i duschen eller duscha tillsammans. Det blev det sista, Skorpan blev mycket nöjd hon älskar ju att duscha och bada. När jag duschat klart (mmm skönt ljummet vatten..not), inte helt smidigt när en liten tomte står och drar i duschslangen och det enda man vill är att duscha bort löddret från håret som runnit ner i ögonen, så fick Skorpan fylla upp sin balja och bada. Medan hon badade kunde jag klä mig och sminka mig. Man får hitta lösningar liksom. Horace skulle säkert sagt "behöver det alltid vara skönt att duscha?"

När vi var rena och påklädda gick vi ner till Asklunds och stöka på dom lite och sen hamna vi alla i lekparken. Skorpan och jag åt våra lunchlådor hemma hos dom, mysigt. Snälla Maria hade köpt en varsin målarbok till Vilma och Skorpan som blev jätteglada. Det viktigaste är ju inte att det är innanför linjerna utan att det är kul att måla! Jag ser det inte som att det är onödigt och att målarboken blir "förstörd" utan att barnen får testa och så målar vi vuxna tillsammans med dom. Det är kul att måla tillsammans och vem har bestämt att det måste vara innanför linjerna?!

 Vilma har världens skönaste sitta-på-huk-öppna-paket-stil.


Bilderna nedan tog Markus på dom små kusinhoberna igår när han var barnvakt.

Inga kommentarer: