måndag 9 januari 2012

[ANNA] månda

Idag har det varit full fräs, pang så var dagen slut. Skorpan och jag startade dagen i Trädgårdsföreningen och lekte i nån timme. Sen gick vi hem jag förberedde lite lunch, Skorpan ritade och så ringde det på dörren. Det var Skorpans farmor och farfar som hade lite ärenden till Linköping och kunde därmed vara barnvakt ett par timmar. Hurra! Eftersom Linus jobbade och jag hade ett viktigt möte på jobbet jag gärna ville vara med på så kunde det inte löst sig smidigare! Skorpan blev jätteglad, det är så skönt att hon är så lättsam sådär och aldrig varit orolig eller mammig/pappig. Jag hoppade upp på cykeln och trampade iväg, hittade inte sadelskyddet (eller fårf*ttan som vi säger) så på vägen hem från mötet höll jag på att frysa hönan av mig. Efter kvällsmaten tog vi en promenad med Vilma och hennes familj, barnen sprang och jagade varandra i snön. Vi fick även höra lite om Vilmas första dag på dagis (inskolningen började idag, vår om två veckor).

 dagens modeblogg får bli Vilmer, hon sportar en tvådelad, sportig vinterdress i den moderiktiga färgen rosa. Lägg märke till pälskragen och märket som gör att man får lite Aspen-vibbar. Denna skönhet har även Vilmas mor fisit runt i snön i på mitten av 80-talet. Ni kan alltså bara sukta efter den.

Inga kommentarer: