onsdag 25 januari 2012

[ANNA] onsda

Idag åkte Skorpan och Linus till dagis på egen hand. Dom hade en fin dag och åt korvstroganoff, ja eller Linus hade väl ätit mest. Skorpan åt ris. Korvstroganoff är ju verkligen INTE gott det kan jag hålla med henne om. Fattar inte vad det är som är felet, det är ju egentligen inga konstiga smaker, men jag har alltid hatat det, det ska tilläggas att jag är långt ifrån kräsen. Dock suger musiken på dagis enligt Skorpan och när hon kommer hem vill hon daaansa daansa!! Vad gjorde jag då? Jo ni jag låg inte på sofflocket kan jag lova. Badrummet grundligt städat, hela lägenheten dammtorkad dammsugen och moppad, Skorpans kläder in i nya garderoben och en tur på stan med syrran&Vilma som är lediga idag. Hörni man hinner mycket på 3 timmar (9-12 som var vår inskolningstid idag). Imorn är det jag och Skorpan som far till dagis, samma tid. Linus ska tvätta bilen (vi har tvättplats i garaget, lyxigt!) och skruva upp en hylla i Skorpans rum och en i vardagsrummet.

Från stan kom jag hem med en munkjacka till Skorpan, lite fina askar att ha småsaker i på hennes målarbord, knoppar till hennes garderob(hoppas dom passar) hon fick även en t-shirt med akvariefiskar på (ett reafynd för 29:- som blir bra i dagisgarderoben). Det är kul att handla till Skorpan hon är så vansinnigt tacksam. Fisktröjan var FIIIN och hon ville prova den direkt, askarna hade jag ställt på hennes bord och hon såg dom direkt hon kom in i rummet FIIINA MAMMA FIINA! Fina saker till en fin tjeja. Linus och jag blir så vansinnigt stolta över henne på dagis, hon har redan charmat brallorna av både personal och andra barns föräldrar. Skorpan är en riktig glädjespridare, glad och busig, omtänksam och snäll. Jag är faktiskt lite avundsjuk på dagispersonalen...men men dom får väl låna henne lite framöver då;)

Inga kommentarer: