onsdag 4 januari 2012

[ANNA] onsda

 Nä ni nån direktverkan på Skorpans hosta av medicinen fick vi inte. Däremot hostade hon nästan mer en någonsin. Vi var vakna från 03-06 här hemma. Skorpan och jag satt en stund på trappuppgångens gemensamma balkong och andades frisk kall luft vilket ska vara ett beprövat trick. Hon är en tapper liten krigare Skorpan hon är aldrig ledsen eller ens gnällig dom här jobbiga nätterna. Jag smög in hos Skorpan vid strax efter 3-tiden och viskade kom så ska vi gå ut och titta på stormen och regnet. I mörkret i rummet såg jag dom två små ögonen spärras upp mamma båsa [mamma det blåser] det gjorde det verkligen jäklar vad det stormade på. Skorpan tyckte nattäventyret var mycket spännande, jag var så trött så det snurrade i skallen, det var länge sen jag (eller Linus heller för den delen) sov en hel natt, antingen har jag hostat eller Skorpan. Försöker minnas..två veckor innan jul tror jag faktiskt jag sträcksov 6 timmar. Jahopp det är väl en månad sen eller nåt då. Jag satt med Skorpan insvept i ett tjock täcke, vi räknade fönster på hotellhuset mittemot. Hostan gick över för stunden. Bara för att komma tillbaka 45 minuter senare precis när jag somnade. Sen höll vi på så i tre timmar, sova en stund hosta ett tag..Enligt doktorn kunde det ta några nätter innan vi såg nån verkan. Vi härdar ut och fortsätter hålla tummarna. Imornbitti är det dags för mig att jobba.

Dagens filmtips får bli denna kanonrulle kan ni se på 9:an ikväll kl 21. Bill Murray är som vanligt briljant.

Inga kommentarer: