torsdag 12 januari 2012

[ANNA] torsdagsupdate

vardagsrummet 20:26

Linus tittar på Sveriges Mästerkock och jag kom precis ut ur duschen och gör honom nu sällskap. Skorpansson sover sedan en timme på sitt lilla violöra. Våra kvällar är mysiga, Linus spelar tv-spel och jag läser bloggar uppkrupna brevid varandra i soffan, när vi tröttnat så gör vi te och en kvällsmacka och myser framför tv:n. Det är fint att ha "egentid" tillsammans på kvällarna. Idag har jag jobbat/veckohandlat, Linus och Skorpan har varit ute på cykeltur. Linus ville göra något kul med Skorpan det dåliga vädret till trots så han tog fram cykeln och Skorpan fick sig en tur i barnsadeln. Jag är glad att vi är lika på den punkten här hemma, ut och hitte på nåt även fast det regnar och ruskar ute. Hoppas hoppas att Skorpans förskola är lika ute och lek så mycket som det går.

Jag köpte ett fint litet fotoalbum( för en ynka 30-lapp) till Skorpan idag som jag har satt in massor bilder från vardagen i. När hon gått och lagt sig fyllde jag på det ännu mer som en överraskning till imornbitti. Det är hennes eget "slit&släng-album".


Något annat jag sysselsatt mig med, med stormen vinandes utanför fönstret är att kolla på gamla Skorpan-filmer och bli så där varm i magtrakten. Senast såg jag denna, där är Skorpan 3,5 månader och gladaste sparven i stan:)

Skorpan Mjölbypeppen! from Linus Forsberg on Vimeo.


Inga kommentarer: