torsdag 19 januari 2012

[ANNA] lite torsda erbjuder jag er..

Den som står still kanske somnar!

Idag har det gått i ett sen jag steg upp strax innan 06. Jobbajobbajobba-veckohandla-hem med varorna-hämta hem vår nya bil-städa/kasta/fixa i Skorpans rum-laga mat/diska-hämta H&M-paket-tvättstugan-natta barn...puh! Nu har jag varit i fullt ställ i 14 timmar så nu lade jag upp fötterna på soffbordet. Nu har jag ju inte uträttat dessa stordåd själv ( ja förutom jobb och handla) utan Linus, jag och Skorpan har hjälpts åt! Linus och Skorpan hade dessutom hunnit vika tvätt, besöka teboden och fylla på lagret och skruva ihop hennes sista möbler till hennes rum. Så otroligt skönt att vår nya bil bara står nere i garaget och väntar, vi ska bara montera en bilbarnstol i den också så är den redo, hello easy vardag!! Som grädde på moset så är ju inte jag och Skorpan strandade i stan om vi vill åka och hitta på något när Linus jobbar.

När jag gick till Lucullus för att hämta paketet ringde jag upp mor & fru Eriksson som jag hade ett missat samtal ifrån. Vi styrde upp logistiken runt vår bad/lunch-dejt som familjerna ska njuta av på lördag i Mjölby. Fint som smör på laxen! H&M-paketet som jag hämtade ut ska jag ta med till min outlaw-mother på söndag, visst låter det lite coolare än mother in-law, för hon är coolare än så! Jupps vi åker till Skorpans farmor och farfar över dagen på söndagen. Vi har en fin helg att se fram emot! På måndag inleder vi Skorpans inskolning, spännande ju, den delen av familjen som vet det och förstår har allt lite pirr-förväntans-fjärilar i magen. Hihi bättre det än magsjuka i magen iallafall, den har jag dock räknat med så jag köpte Klorin idag. Jajemänsan optimistmorsan, vi räknar kallt med minst en magsjuka, en förkylning och lite löss inom första två veckorna . Så blir man ju glad för det man INTE får menar jag. Vi hoppas på att slippa Djungelfeber och Gula febern åtminstone.

Nähä ni gott folk nu ska jag ta en dusch och sen ska Linus och jag se klart den dära läskiga filmen vi började se igårkväll( vi blev lite för trötta och fick lämna hälften). Förresten har ni problem att kommentera? jag hörde att det trilskades att lämna kommentarer och kunna läsa andras här på bloggen. Hmm undrar va det kan vara för knas. Det funkar för mig som kör Mozilla Firefox..

Skorpan är väldans nyfiken på det stora piketet [paketet]. *Tusse Mikael provsitter lite i framsätet när jag och Linus packar ur alla matkassar ur bilen.


* Kärt barn har många namn, Skorpans alias förutom Tusse Mikael är också Maggan, Generalen och lill-Snörpa.

1 kommentar:

erika sa...

re: tack snälla anna :)