torsdag 1 september 2011

[ANNA] update..

Idag var vi allt en smula modiga och testade musslor. Ingen av oss hade smakat det förut så idag slog vi till på en ordentlig fisk och skaldjursgryta. När jag veckohandlade idag stannade jag till vid vår fiskdisk och köpte på mig ett när musslor och några koljafiléer. Lite läskiga var allt musselrackarna där dom låg i durkslaget skrubbade och öppnade sig lite för att sedan stänga sig. Inget i matväg är vidare behagligt när det rör på sig in i det sista så att säga..Grytan blev god och serverades med vitlöksbröd och en torr fransos i glasen. Musslorna var ingen smaksensation men heller inte äckliga. Det var lite som när vi testade pilgrimsmusslor, det bara var liksom (hypat som fan som många andra saker).

Imorn väntar lunch med Maria&Markus sen frisören för min del (klipp och färg). Närmast väntar sängen. Nu börjar kroppen sakta braka ihop av två veckors sömnbrist. Vore fint att vakna eller gå och lägga sig en dag utan huvudvärk. Men jag skyller mig själv, det var ju ingen som höll en pistol mot mitt huvud och tvingade mig skaffa barn.

Ho är ju för söt och snäll, klart värd sin sömnbrist men jag ska inte sticka under stol med att det är stundtals riktigt tufft att vara förälder( mer än man någonsin kan föreställa sig). Helt klart mitt livs största utmaning. Och roligaste. Tur att dom går hand i hand.

1 kommentar:

Anette sa...

Ja det är verkligen ett heltidsjobb, men med världens bästa utdelning :)

Hon är helt underbart söt i de där kläderna!