onsdag 28 september 2011

[ANNA] lite av dagens öden och äventyr..

Klockan 9 packade jag och syrran ihop våra barn och knallade i väg till parken för att leka. Vi busade runt i det gråmulna vädret, riktig snålblåst idag, i en och en halvtimme. Sen lämnade jag och Skorpan av vårat sällskap hemma på gatan, vi hade ärende till stan (syaffären+köpa frukt). Sopbilen kom nere på gatan till Skorpans förtjusning. Så vi gick sakta bakom den och tittade på tre tömningar. Hurra säger jag med! Himla aptitretare, stanken av sopor och se dom pressas tills det rinner sopjuice. Mmmm. Vad gör man inte för sitt barn?! När vi kom hem var det lunchdags (fisk&räkgryta med ajvar, haricot vertes och ris, smaskens). När vi ätit sorterade Skorpan alla miljoners frysklämmor i olika lådor medan jag förberedde kvällsmaten och ställde den i kylen. Nu väntar vi bara på att Linus (som jobbat på sjukan även idag) ska komma hem så ska vi sticka iväg på lite ärenden.

 Dagens lunch och dagens livskris.
Livskrisen och brutalångesten kommer överväldigande, som här i trappuppgången idag. För att poängtera storheten och allvaret i krisen måste man lägga sig ner. Det gäller var man än är och vilket underlag det än är. Här var det åtta trappsteg kvar till vår lägenhet, det hjälps inte, kris först, sen gå in. Jag tog av mig ytterkläder och gick in med varor och gick sedan tillbaka med frågan ; "är det inte skönare att ligga på hallmattan istället?" Fast så fort vi kom in i lägenheten så kom hon inte riktigt ihåg vad det var som var så fruktansvärt för fem minuter sen, utan ropade Barbapapa och sprang in i sitt rum.

Inga kommentarer: