fredag 23 september 2011

[ANNA] Fredag, som idag då.

Alltså hade jag läst på lite hade jag ju inte svamlat att det var ett poliovaccin, det är ju mässling/påssjuka/röda hund-vaccin ju! Hur som haver gick det ju alldeles över förväntan! Skorpan tokade runt inne hos BVC-sköterskan. Hämtade de saker som sköterskan bad om, och visade en massor egna saker som Skorpan tyckte var viktigt att sköterskan såg också haha. När det var sprutdags kände både jag och Linus ångesten. Turligt nog är denna runda bara en spruta i ena benet. När sköterskan kom med sprutsetet såg Skorpan på grejorna med allvarlig uppgiven blick, hon kände igen prylarna. Skorpan satt i Linus knä och jag höll benet. Tjoff! Spruta i benet! Skorpan rör inte en min, säger inte ett pip, ser bara så där allvarlig ut. Linus och jag fattade ingenting, samma sekund som sprutan satt i benet så bara väntade vi på gallskriket som har kommit tidigare gånger och så var det bara knäpptyst. Nä jag tänker inte säga att hon var duktig, för hon hade varit duktig om hon hade gråtit också. Att gråta när det gör ont är fullt tillåtet, för det är normalt. Nu får vi se om det blir nån feber/prick-reaktion om nån vecka eller två.

Skorpan stoltserar nu med 10,3 kg och 77 centimetrar ( jfr med 3070 gram och 48cm vid födsel).

Innan sprutan så käkade vi frukost med Asklunds och shoppade lite till Skorpan (/Vilma) på klubbmorgonen på Lindex. Skorpan har fått en pjamas, en fuskpolo och Linus valde en riktigt gosig 70-talströja i frotté till henne.


 Skorpan och Vilma inventerar blöjhinken häromdagen (foto syrran)

Inga kommentarer: