söndag 18 september 2011

[ANNA] Söndag i skogen.

Familjen sov till 08:30 idag, välbehövligt säger föräldrarna! Utvilade tog vi oss an, Vilma, Markus och lekparken. Efter en stunds busande gick vi och köpte korvbröd, hem och kokade korv sen lastade vi in oss i bilen. Destination Landeryds Hembygdsgård och söndagens upplaga av tipspromenad. Det gick inte riktigt lika bra den här gången som sist, men nästan iallafall. Svårare frågor den här gången. När vi kommit i mål gick vi och hämtade vår lunchryggsäck. När jag veckohandlade sist införskaffade jag en mattermos (nedsatta 80:- just den här veckan, vilka är oddsen, precis när jag vill ha en?!). Mmmmattermos, sexigt ord va? Typ smidigast i världen när man ska utfodra sin hungriga familj och inte för den sakens skull vill plocka fram hardcorescouten inom sig. Hade jag gjort det sistnämnda, hade jag knallat ner till Stångån, fixat mig en fisk och tillagat den i blött tidningspapper i öppen eld (tokigt gott). Nu finns den ju gränser för en söndagslunch ju. Så det fick bli lightvarianten av scout. Mattermosen fylldes med kokt smaskig korv, hela familjen var mycket hungriga efter promenaden. Finns inget godare än korv med bröd utomhus! Skorpan tryckte in korv tills hon såg ut som en hamster och lät "mmm gock [gott] mmm" mellan tuggorna. Det är ju lite gråväder idag, regnar till och från, Skorpan åt iförd sitt regnställ. Något som vi helt ärligt funderar på att införa hemma, typ skitsmidigt bara att spola av Generalen, klart!

När vi kom hem kröp Skorpan till kojs, utmattad av att ha hoppat i vattenpölar och samlat kottar. Linus och jag var riktigt frusna så vi värmde oss med kaffe, koftor och tända ljus i soffan. Det bästa förutom att vara I skogen är att komma hem från den. Man är skönt trött men ändå pigg av frisk luft. Skön känsla det dära.




3 kommentarer:

linus sa...

Haha... Spola av generalen...

Helena sa...

Tack för den godaste kakan i hela världen....

Anna sa...

Linus! Din general kommer också spolas!

Helena!
Det var så lite så, fint att du tycker om den:)!