torsdag 22 september 2011

[ANNA] today!

När jag sladdade in på gatan hemma möttes jag av Linus och Skorpan som hjälpte mig bära veckohandlingen. Linus hade inte legat på latsidan, han hade 1.) kokat köttet till en gryta som är lördagsmat, 2.) förberett ratatouillen till kvällen, skruvat ihop mer möbler och städat kylskåpet! My gosh! Jag borde jobba oftare haha! Ladies han är en keeper och jävligt gift, hands off! Vi hann med en tur till Trädgårdsföreningen eftersom Linus hade fixat så mycket. Kvällens Matkasse bjöd sej under örttäcke på en bädd av ratatouille. Veckans kanske lite mindre goda, absolut inte oätligt nånstans. Det var sejen som dumpa betyget. Alltså osmakligare fisk till utseendet får man ju banne mej leta efter med ljus och lykta under en slemmig sten i Stångån. Ratatouillen däremot = mycket god, jag äääälskar ratatouille! Så den delen gör vi igen men med ett annat tillbehör.

Imorron: vip-frukost på Lindex med fam Asklund. Sen 1.5 års-vaccination på Skorpan. Det första, pepp. Det andra jävligt opepp. Kul ett dom sprutar in ondska i ena låret och fyller på med lite personlighetsförändring och lidande i det andra låret sen. Skorpan har blivit heltrasig i minst en vecka av alla vaccinationer vi betat av. Vi pratar ledsen, klängig, orolig i kroppen. Inte alls solstrålespexaren vi är vana vid. For real hur jobbigt kan lite polio va, som alternativ till ondskeserumet?? [okej lugn i stormen morsorna jag skämta!]

 Regnbåge över lekparken, Linus och Skorpan leker på snurran.
 Jag har blivit lite katig i mitt körkortsinnehav. Backparkerar som om jag ägde världen. Det gör jag. Alltså jag har värsta feelingen för det, spana, fleeera centimeter kvar. Linus svettas. Jag säger; meh jag har ju stenkoll..luugn. Har jag backat in i väggen. Nej.

8 kommentarer:

Maria sa...

Var inte orolig över vaccineringen...den är inte som de andra, det är bara en spruta och det är för mässlingen. Det ger inte samma biverkningar som de andra, bara möjligen lite utslag efter ett par veckor. Kommer gå så bra så:) kul att de är 4 månader i sär men gör 18 månaders vaccinationen i stort sett samtidigt:p

Anonym sa...

Tycker faktiskt att Linus har anledning att svettas........!!!!!! Kram, Karin

Ken sa...

Bra jobbat Anna!!!

Anna sa...

Ken!
Hahaha tack va du är snäll! När jag kommer till er nästa gång så parkerar jag gärna släpan och er nya bil liiite närmre garageväggen om du vill;)
kram på dig!

Anonym sa...

Så gärna!
kram kram

Anna sa...

Maria!
puh! nä det var ju inte alls som de andra! haha eller hur, såg att ni gjorde er häromdagen med:)

Karin!
Hihihi, okej kanske liite då, han får se det som spänning i vardagen;) kram!

Ken sa...

Så gärna!!
kram kram

Sara sa...

Det gäller ju att vara effektiv så man har mer tid till allt roligt! Heja!
Kram Sara