fredag 23 september 2011

[ANNA] Kväll på Korsgata´

Ligger i soffan, gick precis och hämtade en munkjacka. Crappy hyresvärd som för några veckor sen gjorde nåt fel när han skulle dra igång värmen till elementen i fastigheten. Vi har sedan dess skållhett ( då menar jag näst in till kokande) vatten om man råkar passera ljummet gränsen. Elementen är iskalla. Våran hyresvärld rekommenderas. Såvida du inte har några som helst krav. Aja nu fryser jag inte. Skorpan sover, Linus jobbar kväll. Skorpan sa godnatt till Linus via Skype, familj i modern tid. Hon blev jätteglad när hon såg Linus men mycket misstänksam. Eftermiddagen spenderade Skorpan och jag i Trädgårdsföreningens lekpark, det var sådär. Apmycket folk, sådär mycket att man inte kunde släppa sitt barn knappt för då kom nån och sprang ner henne. En pojke i 4-årsåldern knuffade och trängde undan Skorpan när hon lekte med periskopet, hans mamma stod brevid och såg precis vad som hände. Hon sa ingenting till sitt barn förrän hon insåg att jag som också stod där var mamma till den lilla flickan som blev bortknuffad. Då blev det ett jävla säg-förlåt-fjäskande. Sånt där blir jag vansinnig på, om ingen annan vuxen ser behöver jag inte tillrättavisa mitt barn. Det är väl inte mej som ursäkten är ämnad för?? Skitmorsa hoppas du snubblade med öppen mun i sandlådan! Vi gick och gungade istället, sen gick vi och köpte höstjackan till Skorpan vi sett ut.

I övrigt har jag vaxat mina ögonbryn. Mother-of-all-gods. Varför köper jag sånt dära vax-klet-skit när min delikata gipsvita hy inte pallar det? Varför tror jag att den här kroppsdelen ska fixa det när ingen annan gjort det. Jag får ju för fan avtryck på huden av en manchestersoffa i flera timmar efteråt. Behöver jag säga att huden under ögonbrynen är illröd, stram och svider?? No more homewax for me! Ever.

I helgen är Linus ledig. På agendan står skruva ihop gigantisk sovrumsbyrå. Hurra! Börjar bli tröttsamt att leta underkläder och strumpor i en blå ikeakasse. En tur till tippen blir det nog med, lite elskrot och diverse att dumpa. Egentligen är det ett par småsaker kvar att köpa på IKEA, men ingen människa med självrespekt åker dit på helgen. Speciellt inte lönehelg. Vi sparar oss till tisdagförmidda när vi är lediga.

4 kommentarer:

K sa...

Åh jag måste fråga! Vad har ni hittat för höstjacka? Vi har letat oss blodiga (typ) efter något vettigt, men det känns som om det bara finns jackor som funkar till barn av modell jätte...
vore tacksam för tips!

Anna sa...

Kattis!
Det en simpel enkel svart jacka från Kappahl pojkavd (strl 86-)det är ingen vinterjacka men en varm höstjacka, vattenavvisande materiel. Hade önskat en lite roligare färg dock. Det viktigaste nr vi letade var lite vattenmostånd, färg som inte skiten syns på ( inget täckjackigt med pälskrage utan en funktionsjacka) sen spelar ju priset in en viss roll absolut. Denna landa på 261:- då jag hade en 25% rabatt.

Anna sa...

just ja, den var liten i storleken också! Ren chansning att vi ens prova den då den som sagt hängde på "storbarnsavd"

K sa...

Tack! får kolla in Kappahls utbud och se om fröken kan tänkas ha nått där ifrån!