måndag 19 september 2011

[ANNA] Dagen i bilder..

 Klockan 10:00 stämplade vi in på biblioteket. Vi inledde med fruktfika i cafeterian. Skorpan lånade böcker och lekte. Ett barn i Skorpans ålder kräktes ner sig själv och sin sulky framför oss (meh vad hände med håll för munnen och kräks i en påse liksom?!) Jag är glad att vi fikat innan, Skorpan sket i vilket. Jag mådde illa fram till lunch.
 Efter biblioteket gick vi på Barbasafari! Min syster jobbade i bokhandeln i stan idag, där bor en Barbapapa i Skorpans storlek. Skorpan var helt bananas, hon pussade, hälsade och kramades. Sen gick vi vidare och tittade lite på Åhléns vilket är Barbahimlen, det finns massor kläder med Barbamotiv och en massa leksaker. Vi tittade på allt, ända fram till lunch.

Väl hemma värmde jag köttfärssås(fast på quorn dårå) från igår till mig och Skorpan och kokade pasta. Skorpan åt som en arbetarhäst tills hon halvlåg i sin stol av matkoma. När jag diskat gick jag och kissade (hoppas ni antecknar) när jag kommer ut i köket äter Skorpan pasta. Det är rätt mysko eftersom jag inte lämnat nån pasta i barnhöjd. Hej sophinken under vasken! Smaskigt Skorpan smaskigt! Jag mår illa fram till kvällsmaten då...nääää. När vi var hos Linus päron häromdagen gick Skorpan förbi hundskålen med vatten i tvättstugan, böjde sig ner som hon sett hundarna göra och drack. Barn alltså, värsta konnässörerna. Not.
 Efter maten läste jag ABC av Lennart Hellsing/Poul Ströyer som vi lånade idag. Den finns även hos Skorpans farmor&farfar, jag älskar Lennart Hellsing, det är så kul att läsa som förälder om än svårt. När Skorpan somnat gjorde jag kaffe och tog en bit av chokladhimlen (dvs "Cissis chokladkaka" jag bakade häromdan). Riktigt kladdig, krämig kladdkaka med tjock chokladglasyr.

Snart kommer Linus hem, påvägen hämtar han upp veckans matkasse på mitt jobb. Hur spännande är inte det liksom!?

3 kommentarer:

erika sa...

Nu kommer jag inte ihåg om du lade ut receptet, but please do? Om du vill delge det såklart! ;)

anna sa...

I will email you baby!

erika sa...

Tack snälla :)