torsdag 29 september 2011

[ANNA] Torsdag vetni.

Dagen började tidigt idag, 05:30 för min del, familjen låg kvar och snusade. Efter en snabb frukost och lite smink så gav jag mig iväg. Fastnade i strax-innan-sju-trafiken. Vid Bergsrondellen var det som vanligt massor trafik, det kom en ström bilar från Gottfridsbergs/Vallarondell hållet om verkligen aldrig slutade. Det var helt galet, till slut blev jag förbannad och gjorde mitt körkortslivs med våghalsiga inkörning i en rondell. Modigt fru Forsberg, heja! Det var på håret kan man säga!

Efter en dags arbete, gick jag och beställde lampan och mattan till vardagsrummet som vi sett ut häromdagen. Det verkar tråkigt nog vara lång leveranstid men värt att vänta på. Vad det gäller soffa ser det ut som vi bestämt oss. Den vi egentligen ville ha är på tok för stor för vårat lilla vardagsrum det är bara att inse. Vi har hittat ett bra alternativ som vi just nu går och lurar på. Eftersom det ändå var väntetid på lampan och mattan så känner vi oss inte så stressade.

Skorpans solklara soffval häromdagen, hon hoppade upp och ner på "mananen" och var helt vild. Vi håller med, vi hade lätt valt den om den haft ryggstöd!

Crappy bild med min mobilkamera, när jag kom hem från jobbet hade förstoringen vi beställde häromdagen kommit och Linus hade ramat in den och hängt upp den i sovrummet. Himla fin överraskning! Jag älskar den här bilden som Linus tog på mig och Skorpan en dag i våras i vitsippeskogen i Ödeshög. 50*70 format, sepiatonad.  

 Jag jobbade lite på ett syprojekt på kvällen när Skorpan lagt sig. Bästa tilltugget till symaskinen, ett litet glas rött och dödligt goda Noblesse Biscotti.

 Skorpan smaskar i sig kvällsmat. Pitabröd med färs, riven ost och grönsaker, Skorpan skippade grönsakerna, hon har hört att man kan dö om man äter grönsaker. Vad det gäller Generalens humör är det mycket bättre de två sista dagarna, inte helt "återställd" dock.

Imorn förmiddag så ska jag, Markus, Vilma, Linus och Skorpan gå och hälsa på en förskola i närheten av Stolplyckan. Spännande!

1 kommentar:

Fru Eriksson sa...

Hej!!! Nu börjar våra förkylningar bli bättre!!! Cribbe är ledig hela nästa vecka så vi kanske skulle ses för lite lek någon dag??! Sms om ni har en lucka hela familjen :) såg ni att vi var corren "kändisar" idag, Olle var himla stolt över att vara med i tidningen!!! Va fint ni får hemma, visst är det svårt med soffa när man har litet vardagsrum..?