söndag 4 september 2011

[ANNA] dagen efter..

Hua vi lever. Jag är lite bakis men inget skakis haha. Nädå jag drack ett par glas rött igår och det räcker för en skalle som sitter på en kropp som aldrig sover. MEN i natt sov vi, vi bara slockna rakt av, Anna, Linus och två barn. Pang sa det bara! Jag gick ner med Vilma till syrran&Markus lägenhet när vi kom hem igårkväll. Eftersom vi bor litet med alltför få dörrar och vi inte ville att barnen skulle störa varandra om inte båda somna så var det det enklaste upplägget. Då vi faktiskt bor vägg i vägg. Linus kom ner och löste av mig hos Vilma, jag gick hem till oss kröp ner i sängen och sov som en stock. Linus satt och redigerade lite bilder hos Vilma tills även han ganska snart slockna i deras soffa och sov tills brudparet trillade in framåt vargtimmen. Linus hade vaknat av Marias brudklänning som frasade runt i lägenheten, den lät som massor träd som susade i vinden så han var rätt förvirrad när han vaknade till. Han tassade upp och gjorde mig sällskap och Skorpan lät oss sova till 08:45 ( tack vi älskar dig och du ska få 500 :- i veckopeng f r o m nästa vecka!) . Linus gjorde brakfrukost till familjen, mmm stekt äggmacka. Brudparet trillade in under frukosten och småtjuttrade lite. Eftersom solen strålade och vi var rätt sega ville vi ha frisk luft. Vi lämnade disk, obäddade sängar, struntade i dusch, hårborste och smink och gick raka vägen till sandlådan. Där satt vi länge och njöt i solen och pratade bröllop, för oj vilken fin dag vi hade igår!! Tydligen hade festen dragit igång på allvar när vi packat oss iväg med barnen, vi pratar slipsen på huvudet (som sig bör liksom).

När vi kom tillbaka från sandlådan så hade vi lite nyfunna krafter och röjde upp i lägenheten, försökte få bort såsfläckar från barnstrumpbyxor, oidentifierade fläckar från klänning och jag hittade ett par hårnålar till i burret (det ser faktiskt ut som jag sovit under en bro). Linus badade Skorpan och jag vispade (bokstavligen) äpplekakasmet med ena handen och stekte pannkakor med den andra. Jag skulle lätt kunna jobba i ett sånt flygledartorn. Lätt. Allt detta med Make up Stores mudmask i nyllet så jag skulle bli snygg också.

 tjena fru Skatbo, ser lite trötters ut!
 Skorpan ville spana in Marias ringar och pillade med sina sandiga små fingrar.

 Öh Maria fuskigt att du sminkat dig!
mmm kaffe saves the day!

Inga kommentarer: