måndag 12 september 2011

[ANNA] Hej Bosse!






Idag var vi hembjudna till the Erikssons för att spana på nytillkomsten, Bosse. Lille Bosse är knappt en vecka gammal och väger typ 2,5kg och är sååå liten och näpen. Bosse sov och sov, jag hade glömt hur hårt ett nyfött spädbarn sover. Jag minns bara att när vi kom hem med Skorpan från BB tänkte vi ah, det här var la ingen jättematch. Sen säger det ju pang efter 4, 6 veckor typ. Barnet "vaknar upp" och det är fullt hallå titt som tätt, det är då tröttheten slår till på allvar och det första rosa lulllullet lagt sig. Det är nog ungefär där förstagångsförälderna tänker ojojoj vad i helvete är det som händer??! Ska det vara så här? Sen lägger sig galenskapen i takt med att man växer in i rollen och finner rutiner i sin nya vardag.

Skorpan och Olle lekte och busade runt. Himla skönt att hänga med andra barnfamiljer ibland. Man är över allt och ingenstans, man hinner säga en halv mening sen kommer nåt, barn, emellan. Det är lika för alla och man känner att det inte "stör" någon. Mycket barn/förlossningsprat blir det ju, vi gled in på det kuliga ämnet bajs. Efter en stund pep Olle iväg, han blev väldigt inspirerad, sen hörde man ett nöjt utrop från toan minsann. Stora Olle hade bakat en liten kabel så att säga, i pottan, heja Olle! Han var helnöjd och stolt så vi applåderade och hejade honom.

Blev vi sugna på ett syskon till Skorpan? JAAA. Det var inte som vi minns det själva eller som när vi träffade Olle första gången. Nä det var helt som vanligt fast ett barn till, ingen var stressad, orolig utan det märktes att andra barnet är mer rutin. Man är mer säker och trygg i sin föräldraroll. Hanna var som vanligt, satt som vanligt. Sex dagar efter att jag fött Skorpan tror jag inte ens jag försökt sätta mig ner ännu haha. Då stod jag upp eller låg raklång, gå var inte att tänka på, jag hasade fram till toan typ. Sen var ju jag i och för sig sydd som ett lapptäcke typ.

Nä nu ska jag fortsätta vara tjock i soffan en stund till medan Skorpan sover och Linus spelar tv-spel, vi blev bjudna på en killer äpple-tartar hos Eriksson. Mmmmm tartar med glass mmm...dregel..

6 kommentarer:

Fru Eriksson sa...

Tack för idag och den fina presenten!!! Tyvärr Anna och Skorpan men enligt Olle blev Linus en klar favorit... Ikväll åt Olle köttbullar och frågade flera gånger om det var Linus som hade gjort dem :) tror han hoppades lite på det!!! Vi får ta och ses snart igen ibland går det ju allt förlång tid mellan gångerna... Fina bilder som vanligt hoppas några dyker upp på mailen framöver.

linus sa...

nån gång ska jag göra köttbullar te olle. du får hälsa honom att han är en riktig busunge!

fru Forsberg sa...

Hahaha jag och Skorpan tänker att Olle tyckte vi är snygga iallafall:) Var det nästa vecka som Cribbe jobbar sådär vansinnigt möe? Kan ni inte hojta när ni har det lite lugnt på fronten så synkar vi något! Hanna du får ju gärna komma in till stan även om du bara har lillknoppen hemma också, så kan vi fika!

Fru Eriksson sa...

...nästa vecka är det cribbe jobbar varenda dag:( Jag och Bosse kommer gärna på en fik om ni har tid! Om vi ska kolla på en dag alla ska ses får vi vänta lite för cribbe får sitt schema nu i dagarna för 3 månader framåt... Sköt om er sålänge!

fru Forsberg sa...

Låter finfint fru Eriksson och hojta när herrn fått sitt schema:)
kram!

Anette sa...

Så goa namn på killarna :)