fredag 9 september 2011

[ANNA] solig höstfredag!

Efter frukost, en ljuvlig natts sömn (ända till 08!) så tog vi en rask promenad till förskolan i Tornhagen vi skulle spana på. Den var kanon! Det är ju både bra och väldigt dåligt. Lite tungt att gå därifrån och veta att det är 1) fullt 2)syskon på tur före. Fat chance liksom. MEN står i kö gör vi och hoppet är det sista som lämnar en eller hur! Jag lämnade dessutom grinden öppen när vi gick så kanske ett par barn rymde också.. [ meh jag bara skoja det gjorde jag ju såklart inte!] men erkänn kreativ idé iallafall! Både Skorpan och Vilma trivdes som fisken i vattnet och gick båda två i väg för att leka direkt. Två små tuffa damer det dära. Skorpan hittade en cykel ute på gården och ville INTE gå ifrån dagiset när det var dags.

I eftermiddag ska vi träffa Malin (snart kommer bebis hurrahurra!) och ta en fika på ett nyöppnat dömysigt fik i stan. I övrigt är helgen rätt fullbokad dock av en massa trevligheter. Vi rundar dessutom av helgen med att på måndag åka och hälsa på en liten nyföding vid namn Bosse. Fin helg med fint väder, lite av det bästa vädret som finns faktiskt. Soliga för-höstdagar, luften är sådär hög och krispig. Det blir gött mos det här mina vänner!

4 kommentarer:

Klara sa...

Vilken förskola i Tornhagen har ni varit och hälsat på? Jag bor ju i närheten av två så jag är lite nyfiken. Puss o kram till hela fina familjen Forsberg

Anna sa...

Bästa Klaris!
Förskolan ligger på Valkebogatan 1 och heter detsamma ( tror det tillhör Tornhagen eller är det kanske mer Valla?) vi har en till på span på Ulvåsavägen.
puss på dig!

linus sa...

enligt lkpg kommun så är det gottfridsberg. PUSS

Anette sa...

Nyfiken, vad är det för fik?!