torsdag 19 april 2012

[ANNA] torsda

Ännu en 05:40-uppstigning för familjen. Skorpan gillar inte dessa mornar och verkar ha ärvt sin mors faiblesse för att sova länge och morna sig i långsamt. Hon ville sooova mera mamma imorse, det var ju tyvärr inget alternativ. Linus och jag jobbade båda 7-14 idag vilket resulterade i att Skorpan jobbade 06:30-14:30. Min arbetsdag gick i ett rasande tempo, räkning, redovisning, ringa hit, ringa dit och svara på mail. Det var stundvis körigt i kassalinjen och jag erbjöd min kollega att joura lite. Så upplägget blev fixafixa på kontoret-telefonen ringde-benen på ryggen ut till kassan-jobba undan kön-in på kontoret igen-fixafixa-telefonen ringer-kassan... Fast å andra sidan är det där lite jag, många bollar i luften och ett högt tempo och tillfredställelsen i att hjälpa en kollega. Linus hämtade Skorpan på dagis och jag veckohandlade. Klockan 15 samlades familjen hemma runt köksbordet för fika och avrapportering om dagen.

Den lilla Coltens bagage rymmer banne mej en hel del för att vara så litet. Jag älskar smidigheten i att kunna välja om jag vill ha bagage eller baksäte. Eller lite av varje som på bilden. Man kan hur lätt som helst skjuta hela baksätet, vips har man ett väldigt rymligt baksäte (för att vara så liten bil) och ett minimalt bagage eller vice versa.

Nu har vi kommit "in" på dagiset och vi älskart! Allihopa. Vi har kommit hem känns det som. Så himla kul att hämta Skorpan och få höra om alla spännande projekt, lekar och upptåg dom hittat på. Till skillnad från det förra dagiset så händer det verkligen grejor här, personalen är verkligen pysslig och påhittig.

1 kommentar:

banditgrrrl sa...

Min lilla Toyota har precis samma upplägg! Mkt praktiskt!