fredag 13 april 2012

[ANNA] en fredag som denna..

Sicket tröttsamt väder, alltså en sak att det regnar, men det är ju fan svinkallt också. Det stoppade dock inte mig, Skorpan, Malin och Ingrid. Vi härdade ut två timmar ute i det bistra vädret. Ingrid tog sig en förmiddagslur i vagnen så Malin och jag gick i maklig takt runt i Trädgårdsföreningen och pratade strunt medans Skorpan bestämde vägen och utforskade vattenpölar, pinnar, stenar och diverse sen avslutade vi i lekparken. Vi har saknat Malin och Ingrid och våra sjukdomar har gjort att det var alltför länge sen, mer än välbehövlig catching up! Eftersom jag inte direkt är purfrisk än, förbannad rethosta och snor (ögonen mycket bättre dock!) så gjorde vi bäst i att hålla oss ute. 

Den här går på 5:an ikväll, riktig kanonrulle! Dock blir jag lite skräckslagen av hur fort tiden går, jag minns när den var sprillans ny och jag och Linus såg den. Inte så länge sen tänkte jag tills jag såg att den kom 2006(!)

I övrigt då? Jo jag och Skorpan ska roa oss med tvättstugan i eftermiddag och vänta hem Linus. Äntligen har vi en ledig helg tillsammans! Vi firar in den lediga helgen med gudomliga hemgjorda laxburgare. Det gör vi rätt i.

 innemys innan lunch, Skorpan ville ha mössan till (förmodligen för att kunna köra helrandigt) jag nöjde mig med randiga långfillisar.

nä det slutar banne mej inte regna..

Inga kommentarer: