torsdag 5 april 2012

[ANNA] torsda

Vaknade vid 04 imorse av att halsen gjorde så förbannat ont, Linus sa detsamma igårmorse, låg och slumrade till och från till strax innan 06. Tassade upp, drack en snabb kopp te och åt en skål yoghurt innan jag susade iväg till jobbet. Dagen gick superfort! trots att jag kände mig rätt hängig. Styrde kosan mot dagis där Skorpan haft sin första "riktiga" dag. Plockade upp henne med ett; vi ska picknicka i parken med Johanna! Skorpan är genast med på noterna fika-Johanna! Johanna hämtade upp oss nere på gatan, hon hade köpt med sig smarriga pizzabullar som med en kopp kaffe blev ett eminent mellanmål ute i gråvädret. Sen tillbringade vi nästan två timmar med att  gunga, hoppa studsmatta, klättra på stockar och kasta sten i bäcken. Det sistnämnda tyckte Skorpan var världsklass, Johanna letade stenar som Skorpan med glädje kastade i bäcken varvat med att gå och peta med en pinne i bäcken. Aningens friskluftsförgiftade traskade vi hem, Skorpan åt prinskorv som om det inte fanns någon morgondag.



Imorron fortsätter min jobbhelg, dom tre närmsta dagarna väntar heldagar på jobbet. Linus jobbar sin 9-22 helg lörd+sönd så livspusslet kräver barnvakt båda dom dagarna. Skorpan får ha en mysig påsk hos farmor och farfar vilket hon mer än gärna vill. Jag önskar dock att vi fick ihop vardagen utan hjälp på regelbunden basis, att barnvakt var något man bad om i undantagsfall för att hitta på nåt kul. Idag jobbar Linus till 22, imorn gör jag det, lördag gör Linus det och söndag gör vi båda det. Vissa dagar, som idag, är jag less på vår vardag evigt jäkla pusslande och tricksande för att få ihop två udda scheman och kanske ses nån gång ibland som familj också. Lustigt att man blir mager.

1 kommentar:

banditgrrrl sa...

Tack för en underbar eftermiddag!