onsdag 11 april 2012

[ANNA] onsdag

En nyvaken Skorpan, Alfons (eller Alfis som Skorpan säger) måste sitta i knät. Oj vad hon pratar! Det är mycket måste, Skorpan måste bada, måste leka med duplo, måste läsa haha. Hennes språk blir mer och mer beskrivande. Hon lägger nu till ord som mycket, många, alla, lite, sötast är liteganna [litegranna]. Häromveckan skulle hon bara hoppa liteganna i farmor&farfars soffa innan vi åkte hem.

Imorse vaknade vi 07:30, Skorpan glad frisk och pigg. Jag med igenmurade ögon, Skorpan tittade bekymrat på mina ögon, snyggaste morsan i stan, mamma ont i öga? Jag är ledig idag, så efter frukost packade vi in oss i lilla Colten och styrde mot Maxi. Jag älskar den där lilla bilen här i innerstan. Eftersom vi aldrig månadshandlar utan bara veckohandlar så får man utan problem plats med 3, 4 kassar. Vagn/sulky har vi aldrig med oss vid såna resor. På Maxi satte vi nytt rekord, veckohandling och inpackat i bilen på 45 minuter. Skitkul att visa mig på jobbet med mina hemska ögon, fan lite fåfäng erkänner jag att jag är och helst vill jag gärna ha mascara på mig. Men nä, illröda ögon och osminkad, det går ju som bekant inte att polera [läs sminka] en bajskorv. Hem och lassade in kyl/frysvaror sen mötte vi upp med syrran och Vilma. Sjukdomar i båda hemmen har gjort att vi knappt setts på tre veckor så kusinerna blev eld och lågor. Det blev vattenpölshoppande och sandlådegrävande för hela slanten. Sen höll jag och syrran på att döda varandra, skaffa hjärnskakning och bryta fyra ben. Samtliga jagade varandra runt tvättstugehuset, jag och Maria tror båda två att den andra ska springa åt andra hållet. Men nä. Två vuxna människor i full fart springer rakt in i varandra PANG! barnen tjöt av skratt jag och syrran skrek rakt ut för att vi blev så rädda..

 Skorpan; åhh Vilma kraaama!!
Skorpan blev jätteglad över att se Vilma! Vilma hmm, nä hon tyckte inte att dom behövde göra sån grej av det utan kunde gå och gräva istället.

 Skorpan visar myntinkastet (eller kortdragarn som vi säger på mitt jobb)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Jo jag lever fortfarande och jag kikar in här ibland - mina kommentarer tenderar att bli lika sporadiska som inläggen på min egen blogg dock - lovar bättring, för kommentarer är skoj!
Visst är det helt fantatiskt när de små börjar prata "på riktigt". Det är helt underbart och jag kan sitta och bara lyssna på de och deras bubblande hur länge som helst.

Krya på dig!

Kram

Anna sa...

Hej vännen:)!
Va flott att höra från dig, jag är allt inne på din blogg så fort jag får en notification till min mail att ett nytt inlägg postats;) Hälsa Mats och barnen, hoppas ni haft en fin påsk!
kram!!