söndag 22 april 2012

[ANNA] sönda

Nähä ni barnbidragshelgen på jobbet är färdig för min del, men ledig dag är först på onsdag. Imorn väntar stängningspass igen, fast det är lite bra då löser sig "logistiken" här hemma. Linus jobbar dagpass och det blir ju inget dagis för Skorpans del i och med ögoninflammationen (min är mycket bättre f ö). Så en timmes vabb för Linus del fixar biffen. Men vad ska vi gissa på är next up på Forsbergs sjukdomsfront? Nån som har en bra gissning? Häromdagen fick jag ett riktigt psykbryt över det är sjukdomeriet, det är ju vansinne! Efter att ha blivit peppad av några äldre föräldrakollegor så kändes det aningens bättre. Vi är inte ensamma, fler med oss har haft det så här jävligt i och med dagisstarten. En del har bara en himla otur så är det väl bara, men det är inget kul att vara en del. Men ni vet ju hur det är när allt känns nattsvart; det är baaara vi som är så här sjuka och det måste vara något fel för så hääär illa kan det inte vara! Jo så här illa kan det vara kan vi konstatera. Nu försöker vi skratta åt eländet. Jag tippar tyfus eller nån slags pestsmitta som nästa på tur.

Nu ska jag läsa klart Fjällrävenpappans senaste mail. Denna gång rörde det inte förskolan i sig utan en ny lekpark som Linköpings kommun planerar, det var nåt slags prospekt bifogat. I mitt huvud sitter han och dricker nässelte, lyssnar på Träd, Gräs och Stenar och har minst en pappersåtervinning i varje rum där han sitter och knåpar sina mail. Googla engagerad mysfarsa så dyker han nog upp;)

I det närmsta ska vi ladda en film här hemma och krypa upp i soffhörnet!
 Må så gott hörni!

Inga kommentarer: