måndag 9 april 2012

[ANNA] Evening update.

vardagsrummet 20:16

Linus spelar tvspel, jag har duschat och tagit på mig flanellen och raggisarna. Regnet smattrar mot rutan och Skorpan somnade (äntligen, efter en timme av diverse styr). Jag fastnade (som oftast) på Residence, ni vet Hemnet för människor som pratar med släpande iiiii:n, en favoritsida så att säga. Måste ju visa er det här objektet. Jag vet. Ni tänker som jag, lite trångt och spartanskt, var är tennisbanan?? Amen hallå liksom hörni det är en sommarstuga!! Fritidsställen heter visst fliken. Alltså jag har ju varit i min beskärda del av sommarstugor. Gemensamma nämnaren har varit omaka porslin, utedass eller lyxigast mulltoa inomhus, nätfönster med döda flugor och gamla veckotidningar.

Nu: ska jag slänga in baugetter i ugnen, slänga på en kanna te och sen ska Linus och jag dra andra avsnittet av säsong 2 Game of Thrones. Ni vet väl att det börjat igen, trodde väl det, ni är ju inte helt bakom flötet va? Jajemän en timme ond bråd död, otukt, inavel och dvärgar. Totalt ekivokt. Fullständigt oslagbart. Faaaast det lutar lika mycket åt avsnitt två av rykande färska säsongen Mad Men. Åh suck dessa val..

Imorn håller jag i mitt första medarbetarsamtal. Spännande!

Inga kommentarer: