fredag 20 april 2012

[ANNA] freda

Barnet sover, mannen jobbar kväll. Jag har lagt upp fötterna på soffbordet, sippar vitt vin och äter chips. Fredagsmys allena.

Jag hämtade upp Skorpan vid 15-tiden på dagis. Lite specialpass idag, 11-15 för Skorpans del, ingen favorit hos henne. Blir ju lite konstigt att komma direkt till lunch, sen sover hon ju efter maten (idag drog hon en rejäl gubbakvart på 1,5 timme) sen är det i princip mellanmål sen dök jag upp. Blir ju liksom ingen lek eller så. Tyvärr sånt pass på måndag också (jag jobbar kväll och Linus dag).

 Skorpan sprang i förväg till bilen och pekade ut vart jag parkerat (tur man har barn;)) 

När vi kom hem ville Skorpan titta på Bamse, jag tog en kopp kaffe och ringde fina svärmor för att prata en stund. När jag diskade läste Skorpan högt ur sina Pixiböcker och kissade en skvätt.

 Sen gick vi ner på stan för att hämta ut ett paket. Skorpan måsse plunsa i vattenplölarna [måste plumsa i vattenpölarna] och tala om vilka grönsaker som var på skylten.

Titta mamma där är en brunn! Hihih man blir lika förvånad varje gång det trillar ut längre meningar och man inser att hon snappat upp ett nytt ord, i det här fallet brunn.

Hela helgen innebär jobb för min del, barnbidraget har ju trillat in så jag lär få det hett om öronen så att säga. Det märktes redan idag.. Tråkiga med våra scheman här hemma är att Linus jobbar till 22 idag, jag imorn och sen jag igen på måndag. Vi tär inte på äktenskapet vissa veckor om vi säger så. Vi hade en ledig dag tillsammans den 18/4, nästa dag 27/4 (vore ju kul med en tvådagars tillsammans åtminstone, men det dröjer till den 11/5) våra scheman är fan inte kompatibla det kan vi ju enas om.

7 kommentarer:

Maria sa...

Jag bara älskar Skorpans jacka, vet inte om jag frågat förut, men vart är den ifrån. Jag vill ha!:)

Maria sa...

tack, tack, blir nog till att beställa en..köpte en jacka tidigare i våras från kappahl då fick jag köpa en 104/110! Småstorlekar tycker jag..satsar nog på en till hösten:)
Och jag kom på en sak till, de där simgrejerna ni köpte till Skorpan, skulle de vara extra bra av någon anledniing och vart köpte ni dom? Vi ska ju snart åka till solen och då kan det behövas lite flythjälp:)

Angelica sa...

Jag avundas er inte när det kommer till jobbscheman och jag måste bli bättre på att uppskatta mitt och Jockes. Vi vet ju hur det var när jag jobbade natt/helg hela tiden och vi knappt sågs något alls.
HEJJA ER!!
Och trevlig kväll med göttigt vin :)

Fru Eriksson sa...

Den 11/5 det lÅter som ett datum man kan göra något väldigt kul med skojiga vänner ;-)

Anna sa...

Världsklass roliga saker t om:)!!

Anna sa...

Angelica!

Tack:) Jaaa njut ni av varann så mycke ni kan!!!
kram!

banditgrrrl sa...

Jag vill boka söndag den 29e! Närsom på dagen går fint för mig! Puss