onsdag 11 april 2012

[ANNA] Evening update.

Vad styr vi med då här hemma på kvällskvisten. Inte möe, jag dricker te, äter blåbärssorbet och bloggar. Linus spelar tv-spel och barnet sover. Imorn väntar jobb och dagis för familjen. Jag prisar gudarna att mitt pass är på kontoret hela dagen imorron, då jag fortfarande ser ut ljusskygg, tjutsminkad 14-åring iallafall i ena ögat. Kul. Min kollega Lena (som jag handlade av i förmiddags) berättade om när hon hade ögoninflammation och beklagat sig för läkaren att hon inte kunde använda mascara. Läkaren såg inte problemet i att hon kunde sminka det ena för tillfället friska ögat. Träffade hon Stanley Kubricks husläkare från A Clockwork Orange?? Vem fan ger sig ut med ena ögat sminkat? Tror nog jag eventuellt att jag drar mindre uppmärksamhet till ögonen om jag skiter i det. Måste pejla läget med min chef dock, är alternativ sminkning okej enligt personalhandboken. Eventuellt blir svaret en djup suck då personalen ifråga har haft diverse piercingar och dreads...

Alldeles strax bänkar jag och Linus oss framför ett favoritprogram, Grand Designs!

Igår trillade en bröllopsinbjudan från våra vänner ner på hallmattan, i juni blire bröllop. Hurra va flott!

Inga kommentarer: