onsdag 7 mars 2012

[ANNA] onsdag

Skorpan vaknade 06:40 imorse alltså i tidigaste laget för en pappa som kommit hem sen sent från jobbet två kvällar i rad och en mamma som gått upp skittidigt två mornar i rad. Linus var snäll och gick upp med Skorpan för att titta på lite tv så kunde jag sova en stund till. Det gick dessvärre inte, Skorpan var så peppad så hon kunde inte hålla tillbaka sin glädje över att vara vaken hon tjoa och ropade för fullt. Då går det inte att sova i en liten trea. Jaja jag är ju hellre vaken tidigt med ett glatt barn! Linus och Skorpan gjorde frukost medans jag drog mig, till slut kom Skorpan och hämtade mig. Hon var väl inne i sovrummet tre gånger och upplyste mig om att det var frukost fackis [faktiskt] och talade även om allt som fanns också frukost fackis-dricka-yoghurt-macka-ost.

Efter frukost presenterade vi simhalls-idén för Skorpan som genast var med på noterna. Numera är hon som en fisk i simhallen och hon vågar "lita" på sina armpuffar och guppar runt brevid oss på det djupa.

 Skorpan och Linus enas om att göra fulmin när jag fotar, Skorpan ser mest dryg ut haha
Lugnt och skönt som sagt, Linus försöker att inte tänka på att det är mer kiss än vatten i barnpoolen där han ligger och njuter.. 

När vi kom hem blev det snabblunch då vi var både hungriga och trötta efter simhallen, korv med bröd. Skorpan åt två hela korv med bröd(!) kanske inte låter så mycket, men en kokkorv är ju lika lång som hennes arm typ haha. När hon ber om mer mat är hon specifik med vad hon önskar, hon vill ha mer korv, eller mer pasta, mer juice mer yoghurt mer fisk.

barnet somnade efter lunch, hennes föräldrar gick upp 2 kg. 

fick hem denna igår, ska testa nu! jag önskar glansigare hår.

När Skorpan vaknat ska vi spika upp fotona som vi nu ramat in i hennes rum. Linus tyckte jag skulle tjejspika* upp dom. Jag kan tjejspika på hans tånaglar om han tycker det, kanske fackis.

* Att tjejspika; spika många korta snabba slag, tänk ettrig liten terrier typ. Det innefattar även att spika upp saker som egentligen borde borra/skruvas upp. Det flyttade in två unga tjejer i vår trappuppgång för en tid sen, det spikades utav bara helvete i veckor. Linus var helt övertygad om att allt ifrån platt-tv till hyllor spikades upp.

Inga kommentarer: