lördag 17 mars 2012

[ANNA] åjo minsann finfika!


 En lördagsfika värdig tre prominenta damer som oss.

 Fräcka Frökens var av någon anledning stängt så vi hamnade vi ett nästan fullsatt Babettes. Bullarna var slut, stackars stackars oss som blev tvungna att välja en kardemummakaka med en massa bär, tjock glasyr dekorerad med en riktig ros istället.. Johanna åt den sötaste lilla bakelsen och drack citronlemonad. Ur högtalarna strömmade ni vet sån där klassisk fransk dragspelsmusik som det är i alla Paris-filmer. Det jagade minsann bort dagens gråa väderkänsla med besked! Johanna den lyllosprutten ska dessutom till Paris i maj. Åh suck.. vive la France! Jag har ju gått och blivit lite Frankrikesåld under mina två resor med jobbet till Lyon. Det är ju sådära som filmerna, vackra torg med ett pariserhjul i mitten, blomsterstånd och folk som dricker kaffe på små fik med rutiga dukar. Fransmännen är sådära självinsisterande och lite högfärdiga men väldans bonjour-iga och madame-iga. I övrigt byggde vi klossar och pratade om allt mellan himmel och jord. Väldig fint.


 här är Skorpan på väg till vår fikadejt hon har en himla fart nerför vår gata!

 efter kvällens bad invigdes en ny pjamas som Skorpan tycker är väldigt stilig

Ikväll kryper Forsbergs upp i soffhörnan framför den här rullen. Det blir fint, jag har dock farligt höga förväntningar..


8 kommentarer:

linus sa...

...och som grädde på bakelsen på den där franska stämningen så skulle jag vilja påstå att Johanna faktiskt sitter och mumsar på inget mindre än en Petit Chou.

Lisa sa...

Var stängt i fredags med. Börjar undra om dom inte kommer öppna igen...?!

banditgrrrl sa...

Till och med une petite petit choux! ;)

banditgrrrl sa...

och ja... jag känner mig precis som en lyllosprutt... ;)

Linda sa...

Fräcka fröken har legat ute för försäljning på blocket om jag inte minns fel. Kram Linda c

Anette sa...

Mums så smarrigt det verkar! Jag har noll koll, var ligger Babettes?!

linus sa...

På baksidan av Baptistkyrkan.

Anna sa...

Linda! Köp´ett jag kommer och fikar varje dag isf!
kram på dig!