måndag 5 mars 2012

[ANNA] Evening update.

En trött mamma med ont i halsen sitter med en kopp te i soffan och andas ut. Den här veckan är lite stressig och flängig för Linus och min del. Vi har gjort vårat yttersta för att pussla ihop denna vecka utan ett kräkishärjat dagis för mottagliga-har-precis-varit-jättesjuk-dotter. Med hjälp av Linus snälla jag-byter-gärna-pass-med-dig-jobbarkompisar, en supersnäll granne vid namn Viktor och bästa farmor så reder vi ut det. Jag sladdade in på gatan 15:30 i eftermiddags och sprang i princip upp och kastade bilnycklarna till Linus som stack iväg för ett kvällspass. Linus och jag kommer nog inte tröttna på varandra den här veckan, vi ses knappt i dörren. Mitt i den här stressen har vi bokat Matkasse till denna vecka, tidsspar/smidigt tänker ni. Nja säger vi. Vi har ju valt Inspirations-modellen av Matkasse vilket innebär kanske inte skitsnabba recept, många ingredienser och denna vecka massor färska grönsaker. Det är ju jättekul, när båda är hemma så det finns tid att stå och inspireras så där slappt med ett glas rött. Men men, Matkassen måste bokas av 11 dagar innan den ska hämtas och för 11 dagar sedan såg agendan lite mer avslappnad ut. Jaja lite får frysas in så får vi laga det vi hinner!

Till Skorpans roliga ordarkiv där tidigare bla bumser [strumpor] återfinns, lägger vi nu kappysch [ketchup].

Inga kommentarer: