fredag 9 mars 2012

[ANNA] Evening update.

Ni vet när man som liten var så avis på sina föräldrar och man ville inte gå och lägga sig. Mamma och pappa satt säkert och åt godis och glass framför tv:n. Det var ju en trist jävla myt som smällde som en ballong i ansiktet. Skorpan när du läser detta om ett par år, så hade du inte velat byta med mamma utan garanterat tagit din barbapapa under armen och skuttat i säng. Om vi hade bytt hade du:
  • fått springa in med vatten till mig 4 ggr
  • bytt min blöja en extra gång och burit runt mig i famnen och sjungit
  • bäddat rent i sängen
  • sorterat tvätt
  • diskat
  • förberett lite till morrondagens kvällsmat
  • planerat nästa veckas mat och skrivit inköpslista
  • vattnat blommorna
  • tagit en dusch (frivilligt) med vuxenschampo som svider i ögonen och sen klippt naglarna( också detta frivilligt)     
 alltså jag slår vad om att du hellre ligger snusar med näsan inborrad i kudden och rumpan i vädret i nattlampans varma trygga sken under ditt fina täcke. Fast nu, nu ska din mamma öppna en påse godis och sätta sig framför tv:n, men det är efter ovanstående lista. Det pruttiga är att Linus jobbar kväll idag så nåt avsnitt Walking Dead blir det dessvärre inte, jag får helt enkelt stå ut till imorn!


Skorpis fina lakan som hon ligger och snusar i nu.

Vill ni mig något i helgen befinner jag mig majoriteten av min vakna tid på mitt jobb. Kom och tjööööp!

Inga kommentarer: