torsdag 15 mars 2012

[ANNA] Evening update.

Sådär ja, sen stund tillbaka sover Jag-ska-absolut-inte-sova-Forsberg. Det skulle torkas näsa, dricka, byta blöja sen skulle vi gå igenom vilka som sov och vilka som skulle sova snart. På den listan fanns: Vilma, Maria, Markus, Olle, Gubbe [Cribbe är skitsvårt att säga] Jesper (grannen), Ing-Gitt [Ingrid], Malin, bebisar (överlag), Mumintrollet(bubblare), pappa (Linus somna inte förrän du kommer hem!) och så Akku[Viktor] då. Hör ni det nu, finns ni på listan är det bara att packa ihop, borsta tänderna och gå och knyta sig mä er!

Jag avslutade min arbetsdag med att hålla i ett möte ihop med min kollega. Sen full fräs hem till Skorpan och Viktor. Linus jobbar kväll idag och jag slutade 14:30, således en timme och tio minuter som diffade mellan våra pass. Bästa fina snälla grannen Viktor hoppade in som barnvakt åt oss. Synnerligen osjälviskt då han jobbat natt och skippade lite av sin sömn för att ställa upp. Skorpan är jättetrygg och trivs i Viktors sällskap. Linus lade Skorpan att sova efter maten och när hon vaknade var ingen av oss hemma utan Viktor och det var inga som helst problem, hon sträckte sina armar mot honom och ville till hans famn, sen slappade dom in soffan framför Pingu. När Viktor gått ner till sig så åt Skorpan och jag mellis, jag drack en stor kopp kaffe. Sen gick vi ner på stan för att se om den fina fleecetröjan vi såg på Lindex i Tornby fanns i Skorpans storlek i stan, det gjorde det dessvärre inte, skitans.

 En suddig fröken ville ringa sin far innan hon gick och la sig för att säga godnatt. Hon berättade om hela sin dag, Pingu med Akku [Viktor], pannkaka med sylt till middag, badat och tvättat håret, läst bok, gungat med Vilma&Maria. Sen gick hon över till att visa Linus saker och peka som på bilden ovan där hon visar Linus vart hennes vantar ligger, roligast är när hon håller luren mot det som Linus ska se. 

Nu ska jag njuta av en kopp te och en macka framför bästa programmet, Bukowskis på 8:an, idag frossar vi i vintagemärkesmode..åhhh suck.

Imorn, äventyr med Erikssons!

1 kommentar:

Maija sa...

Åååpan(skorpan): Memma sover sen 1,5 tillbaka och Maija ska sova nu!

Godnatt! <3