lördag 17 mars 2012

[ANNA] grå gråare gråast

dagen i bilder,,

efter en och en halv timmes lek i en grå, svinkall lekpark gick vi till kvarters-ICA för att köpa lite smör, paprika, bladspenat och dricka till Skorpan. Ni vet ju hur långt det är från Trädgårdsföreningen till ICA på Djurgårdsgatan, för en vuxen människa två raska skutt. Om man är 2 år tar det 40 minuter, över backar, stenar och genom buskar.

Jag känner mig lika grå och frusen som vädret idag. Den fina silverringen fick jag i 18-års present av några tjejkompisar i min klass på gymnasiet.

Skorpan och jag ska pipa ner på stan och värma oss med en fika på Fräcka Fröken med Johanna. Fint som smör på laxen. Imorn väntar dop i Domkyrkan för min och Skorpans del. Alltså det är ju inte vi som ska döpa oss, men det fattar ni ju. Linus jobbar hela den här helgen. Måndag sätter vi fötterna på dagis igen, fy fan, nån som vill slänga in ett bud på hur lång tid det tar tills magsjukan är ett faktum alternativt en fet förkylning, lunginflammation har vi ju redan betat av. Äckelpäckelbacillhärd. Jaja Skorpan tycker det ska bli kul med dagis det kan jag lova er iallafall!

1 kommentar:

Anette sa...

Håller tummarna att ni klarar er från allt!