torsdag 29 mars 2012

[ANNA] det finns en pappa på Skorpans dagis..

...han är faktiskt värd ett blogginlägg. Jag presenterar den mjuka Fjällräven-pappan! Di Leva möter Täppas Fogelberg i friluftskläder. När Linus och jag byttes av i kapphallen på Skorpans dagis idag klev han in. Fjällrävenmunderad från topp till tå, eventuellt en kåsa med fjällbäcksvatten i handen och ett litet barn i en sån sittstol på ryggen. Ni vet en sån sittstol som alla föräldrar hade sina barn i under fjällvandringar på sjuttiotalet. Han pratar med en förstående aningens bekymrad och omhändertagande ton. Han är så otroligt glad att just Skorpan kommit till dom säger han till Skorpan med mjuk röst. Dom? Vill den här farsan att det här kommunala dagiset är nåt slags kooperativ?? Eller tror han det på riktigt? Eehhh att vi valt ett kommunalt dagis finns det ju en anledning till vi vill inte ha ett kooperativ ju! Vidare vill han gääärna ha en mailadress till oss, innan jag vet ordet av så har jag printat ner den i hans agenda. Hmm vad väntar jag mig? Kommer vi bli hembjudna på Tistelvinds syrade morötter och lite tygblöjasnack? Missförstå mig inte det finns inte ett ont korn i denna man han vill bara att alla ska vara välkomna och att vi ska så där trivas lite. Eller är det är det alla? Alltså Linus påpekade att Skorpan har ju samma frisyr som hans son..Ser karln inte att Skorpans blåa jacka ( snarlik en Fjällräven) kommer från en stor klädkedja. Stackarn tror han att vi är som han kanske?

to be continued..

den här farsan kommer göra min vår känner jag..på ett bra sätt. Han verkar förhimla skön alltså!

3 kommentarer:

Maria sa...

Haha jag dör! Du skriver ju så skojigt!

Anette sa...

Intressant, väntar nyfiket på fortsättning :)

Angelica sa...

Spännande!! :) hihi
Säger som Maria, Du skriver så roligt att jag kan inte sluta skratta!