tisdag 30 juni 2009

[ANNA] Jag förångas!

Fan idag har det varit hett värre. Ansiktet har kokat, fått femtielva finnar, värmeutslag på benen och fötterna känns enorma. Man känner sig onekligen mindre snygg i kvav varm innerstad. Jag har tryckt igång timern till ac´n på kontoret stup i kvarten. Efter jobbet storhandlade vi, hem packa in all mat innan den ruttnade. Sen gick vi ner på stan och fikade på massor dryck i skuggan med Frida och Johanna. Vi satt i närmre tre timmar, men hittar man en någorlunda sval plats är det bara att hänga kvar. När vi kom hem lagade vi en smaskig pizza, med strimlad kalkon, kronärtskockor, mozarella, färsk svamp och diverse grönsaker. Snart ska vi lägga oss i sängen med fönstren på vid gavel och kolla på film. Närmare bestämt en klassiker från -91, Cape Fear (re-maken, orginalet är ju från -62). Jag har av någon anledning varit sjukt peppad på den i över en vecka och nu har Linus lånat hem den. Smhi förutspår regn imorron på vår lediga dag, jag hoppas innerligt att det kommer i natt eller på torsdag. För imorron vill jag packa badväskan!

Frida har f ö skitsnygga shorts.


Idag var den här snygga familjen med i Corren, the Eriksson/Göranssons.
(bild lånad från Corren)

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag håller tummarna för att yr.no har rätt, för de säger sol! Har jag en egen marknad?

Anette sa...

Ja det var verkligen en fin bild i Corren ;)
Annars brukar många nya familjer se lite tråkiga ut o alltid nån som inte ser bra ut... Men inte i detta fall!

Hanna sa...

...du hade rätt verkar som regnet kom inatt, gillart!!! Kul att ni gilla bilden! Kram och ta er blå pärla och kom till Slaka snart!!!!