torsdag 18 juni 2009

[ANNA] Halvfemkaffe på s:t Korsgatan.

Efter jobbet handlade jag, många djupa andetag och drömmar om maskingevär, men jag överlevde. Herregud! Folk handlar som om vi skulle stå inför apokalypsen imorron. Vem vet det kanske vi gör, men dör någon så är det förmodligen av brusten magsäck. Hem till lugnet på s:t Korsgatan, så när som herr och fru Mås som är allt annat än tysta. Inte i närheten så söta och pipiga som sina barn. Lite halvfemkaffe(vi närmar oss trettio) med mazariner. Sen tog vi en tur på stan för att få lite frisk luft. Vi stoppade in huvudet på Sportif, jag deklarerade för Frida att Mjölby är landet. Men jag menade nog Sjögestad, men vem fan vet vad jag snickisnackar om egentligen. Till kvällsmat här hemma serverades lax, färskpotatis, broccoli och romsås. Det var gudomligt. Imorron ska vi jobba, sen bär det av ut på landet, utanför Malexander. I Sommenbygdens djupaste skogar, närmare bestämt Gripenberg. Där letade polisen efter Jackie Arklöv och hans kompanjoner i utedasset bland annat. Hur som haver så är snapsen och sovsäcken packad och jag ska bara överleva ett "öppningspass" av Tornbys hetaste stormarknad först.

3 kommentarer:

Hanna o Cribbe sa...

Ni får ha en göddig midsommar... Det ska vi i Gamleby!!! Olles första vi måste binda en liten krans till honom så vi får lite midsommar känsla! I år slipper vi nog dansen runt stången men nästa år kommer vi nog inte undan ;) Hoppas vi ses snart Olle saknar er! Kram

linus sa...

ditt xbox saknar dig christian, men det lär du inte se på ett tag HAHAHAHA.

jag håller det som gisslan tills jag får ha min bil på er uppfart.

Anette sa...

Så du slipper köra hem trots körkort ;) Mysigt att åka ut på landet. Lycka till på jobbet imorrn och ha en skön midsommar!