torsdag 11 juni 2009

[ANNA] Hepp!

Kära blogg.
Idag sög jag på bilkörning, iallafall på körskolan. På kvällen övningskörde jag lite med Linus då gick det mycket bättre! Annars har jag fikat med Malin,Johanna och Bebben. Tyvärr blev Frida inringd till jobbet tidigare och kunde inte göra oss sällskap. Johanna och jag hade lite jobbprat att avhandla. I dag har vi ätit somrig mat, lax och färskpotatis med ett glas rosé till. Efterrätt, svenska jordgubbar och glass med lite Baileys. Det är kärlek för magen! Annars kan jag konstatera att man kan få en prick i brottsregistret för att ha skjutsat någon på cykel. Nej det är inte jag eller Linus. Det heter nåt i stil med olovlig parkörning på cykel eller nåt. Olovlig parkörning, vafan är det liksom? Nåt slags konståkningsmoment eller?! Äh snicksnack! Nu ser jag att det ser riktigt gråmulet ut och regnet hänger i luften. Så jag ska tvätta bort sminket och ta på mig morgonrock sen blir det tv i sängen! Imorron antar jag att det blir en dag av; var är mössorna tjalalala?! Stackars studenter, var är era jobb och en ekonomiskt tryggad framtid? Ni kommer inte att ha råd att gå i pension innan ni är 85 år.

1 kommentar:

Anette sa...

Åh, det där ser ju hur gott som helst ut! Saknar verkligen att kunna ta en Baileys, men inte långt kvar nu :)
Ang babydressen, tyckte den var söt men lite väl tjejig i modellen, man annars älskar jag marint på tjejer!