onsdag 24 juni 2009

[ANNA] FBI

Igår när jag, Frida och Johanna satt och fikade på Santinis träffade vi en riktig galenpanna. Först såg hon ut att bara vara en riktig konstnärstyp alá Sven Lyra, eller kanske Steven Tylers morsa. Stor tunika med rosa blommor och leopardmönster och nån slags sjal i håret. Hon sitter med sitt glas rödvin i sin egen värld. Plötsligt vänder hon sig om mot oss, tittar fokuserat på mig och säger; är det du Pia? Pia på försäkringskassan i Norrköping? Jag försäkrar henne om att hon tagit fel på person, men hon vill inte riktigt ge sig. Sen försvinner hon in i sin egen värld ett tag. Hon hämtar ett glas vatten, på vägen hinner hon hoppa på en annan cafégäst, rätt tjock, och påstå att hon är gravid. När personen i fråga blir sur vänder hon sig stött till oss och tycker att det är märkligt att man inte kan vara ärlig mot folk! För det kan man minsann i staterna, där hon bor egentligen. Nu börjar vi tycka att hon är riktigt märklig. Då drar hon kortet som utesluter all tvekan, hon är kontrollerad av FBI. Dom kontrollerar vad hon tänker. Varför måste alla psykiskt störda köra med FBI-grejen? Lär dom sig av varann eller kanske alla amerikanska tv-serier där ALLA störda människor tror att dom kontrolleras av FBI?!
På midsommarafton såg jag en raggarbil med dekalen; Polis är inget yrke -det är en psykisk sjukdom. Är det kanske så? Borde det kanske heta FBI -en psykisk sjukdom? Är raggarna nåt på spåren, sammarbetar dom kanske med...

Nu ska jag äta lunch och slänga i en maskin tvätt. Sen ska jag möta Frida och Johanna i solen!
Ut&njut!!!

Inga kommentarer: