fredag 5 juni 2009

[ANNA] By the poolside..



Dagen har vi tillbringat vid poolen. Vi var nästan yngst, förutom det brittiska paret brevid oss. Vad är det med britter egentligen? Dom är för det första blekare än mig, fast dom inte ens är rödhåriga! Fulare än skräcködlor,har knarkartänder och är riktigt feta! (plus att de klär sig i pyjamas, fest, vardag, middag, korr.anm.) Annars är det mest vithåriga tanter&farbröder här. Tanterna har baddräkter i psykadeliska mönster och mer bling runt halsen än P-Diddy.Dom går i princip i poolen med sina kryckor eller rullatorer. Det finns som tur är en ramp med en ledstång som dom darrande kan hasa sig nedför. Vi visste att det är 18-årsgräns på hotellet, men att riktåldern är 75 år det var nytt. Men det finns också något gulligt över dessa vithåriga par, dom hjälper varandra, väntar på varandra. Blir inte förvånad om en del firar sin 50:e bröllopsdag. Min önskan är att Linus och jag firar vår 50:e bröllopsdag här!

I övrigt så har jag läst ut Maria Svelands Bitterfittan och nu givit mig i kast med Björn Ranelids Kvinnan är första könet. Bitterfittan rekomenderas varmt! Vi har druckit Sangria och badat massor i dom turkosblå poolerna. Nu är det kväll och buffén har precis öppnat. Vi sitter på vår balkong (nu sitter vi på terassen i kvällsbrisen, korr.amn.) och njuter av den svala brisen från havet. Jag ska byta från kimono till klänning, sen styr vi mot käket.

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej!!! Vill knappt gå in på er blogg nu men kan inte slita mig... blir avis, ser juh jätte göddigt ut. Här hemma är det rusk! Vill me gifta mig så jag får åka på en mysopuss resa ;) Kram och hälsa din man!!! Olle och cribbe hälsar