söndag 24 maj 2009

[ANNA] Why God why?!

Min kära man har ju unnat sig lite hämtmat idag och då är det ju synd och skam om hans fru inte gör detsamma. Men efter som att Linköping citys hämtmat-utbud en söndag innebär pizza/hamburgare kan man ju undra om man bor i Hogstad. Allt jag begär är lite vettigt thaikäk, jag bor ju nästan Stora torget! Förutom matfrustrationen har det varit en bra dag med jobbinslag. Det har varit så lite att gör på jobbet i två dagar nu att man nästan funderat på om Linköping drabbats av nån slags naturkatastrof eller typ zombieinvasion. Typ nåt galet virus och vi på jobbet var dom enda överlevande utan att veta om det. Ju mer jag funderade på var alla kunder höll hus desto mer galna blev mina teorier. Efter jobbet fikade jag med Johanna i solen, och insåg jag att det helt enkelt bara var fint väder. Kunderna hade alltså bättre för sig. Nu ska jag vika tvätt och fundera ut en matlåda till imorron. Och jag kom precis på att Saigon på Skolgatan finns ju, kanske det blir mat ikväll iallafall! Men jag känner mig inte helt nöjd med avståndet dit. Idag ifrågasätter jag Linköpings kvalitéer som storstad. En av kvalifikationerna för att vara storstad förutom att människorna som bor där tycker sig vara lite bättre än alla andra, är väl ändå att allt jämt är öppet?! Eller är det nåt sånt "på den sjunde dagen vilade man" tjafs?

Tunika med pärlmorskimrande snäckskal från Indiska./Solvarm Johanna.

6 kommentarer:

Linus sa...

Menar du att nags var stängt? Ka Ta Strof.

Anna sa...

I KNOW! Storstad? bah säger jag!

Johanna sa...

nags?

Anna sa...

Haha min man är dyslektiker, Nang´s kitchen ska det vara, fd Sukothai.

Linus sa...

Eller Sukhothai, som vi med akademisk utbildning brukar kalla det.

Johanna sa...

Hahha! Ja be bara inte mig att stava till det! ;)