onsdag 27 maj 2009

[ANNA] Shoppingspree med syrran!

Idag har jag och syrran vänt upp och ner på stan. En tur till Make-Up Store där hittade syrran en ögonskugga som jag hade missat(?!). Jag hittade tröjan jag letat efter så länge jag kan minnas på Vila, en "pippitröja". Jag blev lite ledsen när det bara fanns large kvar. Så nära men ändå så långt borta. En vacker dag ska en sådan bli min! På H&M hittade vi en varsin likadan byxdress med Hawaii känsla, vi har ju båda två utomlandssemestrar som hägrar. Hur tunna och bekväma som helst. Varning för att känna sig som en jättebebis dock, man får gärna den känslan av "onepiece"-plagg. Hur som haver blev vi skitsnygga, syrran i size zero och jag i size hero. Efter detta fynd bjöd syrran på lunch, göttgött! Hem och lämnade fynden sen övningskörning ut till Maxi med Viktor och Linus i bilen. Väl hemma gjorde en extas Linus en leverpastejmacka med saltgurka, och åt den som det vore jordgubbar doppade i choklad. Jag älskade bredbar leverpastej som barn och kände mig tvungen att smaka, tyvärr var det inte vad jag mindes.

Dagens outfit, blårandig body och Anne-på-Grönkulla kjol./ Jumpsuit./ Världens bästa syster är söt men kan inte knäppa koftor. En blev smart, den andra snygg.

Make-Up Store fynden./Fy farao en sån tröja vill jag ha!/ Linus godismacka.

För övrigt läste jag att Johan Palm tycker att han själv är så snygg att han önskar att han kunde ligga med sig själv. Självförtroendet har nått oanade höjder på grund av alla fans. Har han åldern inne eller kommer han hamna i fängelse isåfall? Finns risk för att denna lilla slyngel kommer att växa upp och ha större divafasoner än Mariah Carey! Dom har ju onekligen samma röstläge.

8 kommentarer:

Anette sa...

Låter som en härlig dag! Hade en sån (Pippi)tröja när jag var liten som faster stickade :)
Vila har väl butik både inne i stan o på Tornby, kanske idé att kika i den andra?
Ses imorrn kanske?! Kram

Hanna sa...

HejHej... En sådan liten kofta har Olle fått av sin mormor! Den är juh jätte fin, en jobbarkompis till mig har stickat...

Anna sa...

Åh jag villhavillhavillHA! Om Olles töjer sig lite kanske han lånar ut den;)

kapten sa...

leverpastej, är inte det diaré fast mindre flytande?

Anonym sa...

Det finns pippitröja att köpa på det där internetet. Det som bara är en fluga...*host*.
Anyway, look here: http://www.baldershage.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=178
(jag ska köpa en när jag gifter mig obscent rikt alternativt fått ordning på sedelpressen)

Annika/Spikes favvo

Anna sa...

Tack Annika! Gudars va dyr den var, gifte mig inte tillräckligt rikt;)

Maria sa...

Amen jag kanske hade ett lufthål där :P
Eller så kanske jag hade öppnat upp för o få plats med all pastasallad :P
Du ska då märka allt :P haha
Tack för en mysig dag på stan systeryster.
(jättebebisbyxdressen är hur mysig som helst) haha
PUSS

Anonym sa...

http://www.tradera.com/vintage-pippi-troja-stickad-oversize-34-38-kling-fahrman--auktion_93007756