tisdag 26 maj 2009

[ANNA] ”Att leva är att simma från stranden jag till stranden du i havet vi"

Ni känner säkert igen den berömda raden ur Björn Ranelids verk Kvinnan är första könet. Pretentiöst så det förslår. Men om man läser hans texter så är många faktiskt gudomligt vackra med ett otroligt målande språk. Jag erkänner jag är oerhört fascinerad av denna männens man. Och håll med mig han ser ju faktiskt rätt fräsch ut för sina 60 bast. Men chilla lite på spraytanningen.


Han har ju faktiskt vunnit Augustpriset och Aftonbladets litteraturpris. Han har barn, han har en fru, han har en frufru. Han kan säkert åka vattenskidor, han kan se under vatten. Han kan baka scones, han kan prata med gud utan att prata med honom direkt. Han kan...

Nog om det här kommer dagen;

Dagens oufit hemmafixade Lee jeansshorts och H&M tunika, underbart skönt i solen idag!

Äntligen hittade jag ett likadant halsband som Carrie i Sex and the city! Och en Jelly Bean boll i vardagsrummet också skadar ju inte. Vad gillar ni den ljusblå/turkosa bikini, jag känner mig som en skridskoprinsessa/baldrottning i den.

2 kommentarer:

Johanna sa...

JO det håller jag med om. BTW så är jag full... jag grilla inge på festan.. jag bara drack vin.. då blr man glad

Johanna sa...

Visst fan blev jag fuller... en halv flaska CR. Näe då jag sa nog bara bra saker.. En av LHCkillarna och hans tjej var förvånansvärt trevliga. nöjd med att jag gick! Puss älskade anna