fredag 22 maj 2009

[ANNA] Trötters tös säger godnatt..

Nu kan ni ha högläsning ur bloggen för er hjärtevän, eller för dig själv;

Vem krafsade på dörren
Det var min lilla hund
som ville ligga i min säng
en liten liten stund

Vem jamade vid trappan?
Det var min lilla katt
Som inte gärna ville bli
en ensam katt i natt

Vem kacklade vid knuten?
Det var min lilla tupp
han var så rädd för räv och hök
Jag måste låsa upp

Nu ligger vi och pratar
tillsammans i min bädd
och alla har det varm och skönt
och ingen alls är rädd

Nu kan alla somna sött i natt. Jag ska göra en kopp te och slänga min man över axeln och styra mot kudden! Imorn står 13-22:15 på schemat, vi kanske ses på söndag när jag tillfälligt lämnat Tornby.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag längtar tills vi ses i morgon!

Malin sa...

Haha, jag dör av skratt!
Du är bäst! Puss

linus sa...

vad var det som var så kul?